”You were only given this life because you are strong enough to live it”

lördag 4 december 2010

Kommit på plats - CHECK

Jupp, mina vänner vi har kommit på plats ifall det är någon som missat det ;)

Resan hit gick mycket bra vill jag påstå. Tåget var ynka 23 minuter försenat till München så vi hann med ett tåg till Jenbach redan halv tio. PÅ så sätt var vi på plats i ALpbach redan vid lunch :)

Gårdagen var mycket omtummlande och känslofylld för oss båda eftersom mycket kom som en överraskning och mycket blev inte riktigt som vi tänkt oss. Menmen, självklart tog vi oss i kragen och idag (efter 12 timmar sömn) känns saker och ting bättre. Även om jag fortfarande tycker att det är väldigt långt till alla nära och kära, men jag har bestämt mig - jag ska klara detta!

På måndag börjar utbildningen, vilket är det största oros momentet för oss båda. Vi fick nämligen igår veta att utbildningen är på tyska (visst det visste vi innan) men det som kom som en chock var att varje dag tydligen avslutas med teori på tyska och vi kommer även ha prov på tyska - OMG säger jag bara! Så idag har största delen av tiden gått åt till att plugga tyska. Vi får väl helt enkelt se hur det går på kursen, men det är ju inte lönt att måla fan på väggen redan ;) Wer nicht wagt, gewinnt nichts (det som inte vågar vinner inte) är vårt nya ordspråk.

Vi har även fixat skidor till fröken Evelina idag - hon får byta precis hur hon vill innan hon bestämmer sig för vilka hon vill ha...AVUNDSJUK! Jag funderar på att gå in och säga att jag också funderar på att byta så man får testa lite skidor, sen kan man ju bara säga att inga var bättre än mina jag redan har ;)

Lite bilder hittills...
Mat på Köpenhamns station


Lite vin i kupén (där vi var själva fram till två män kom och skulle dela den med oss)

Mmm, vin ur pappmugg ;)

Bara en liten bråkdel av all vår packning

Såhär såg det ut genom vårt fönster i princip hela tiden :)


Lägenhetsvisning kommer i nästa inlägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar