”You were only given this life because you are strong enough to live it”

fredag 17 december 2010

Certifierad skidlärare!!

Igår var dagen D - det stora provet (både det teoretiska och det praktiska provet). Att säga att jag var nervös var en underdrift, men eftersom det sista Manuel sa till migvar att inte vara nervös gjorde jag allt för att inte vara det :) Efter att vi skrev testet var det att ge sig av upp i backen, jag hade startnummer 56 så jag fick vänta ett tag. Efter åket var det inte mycket mer att göra än att vänta på domen. Väntan var olidligt lång; från 11.30 till 14. När vi samlades igen och de började ropa upp namn på de som klarat testet hade jag nog en puls på jag vet inte vad och en sådan magkramp! Men gissa vad? De ropade upp mitt namn - så yes jag är en certifierad skidlärare! Jag fick en 3 på skidåkningen och det bästa någon i hela kursen fick var en 2 och det var det dessutom bara en som fick - jupp jag är liiiite stolt över mig själv ;)

Utsikten från där jag satt och väntade på domen...

YES!!

Alla firade efteråt på närmsta bar i Scheffau ;)

Några av instruktörerna som vi haft i kursen

Detta firades självklart med Österrikes nationaldryck - alkohol ;) Första var en glüwein men efter det gick det utför ;) Det gick aldrig för mycket utför mer än för Martin som skulle hålla i kareoken på the Wach - Martin var för full så det blev ingen. Vilket var tråkigt men samtidigt hade vi en väldigt trevlig kväll :) Jag och Eve lärde Zosia några mycket viktiga svenska ord (enligt henne) hon kan nu säga "snälla knulla mig" och "kuk" hahaha! Vi festade fram till två inatt och klockan sju ringde klockan för vi hade skidträning idag med barnavdelningen (vilket innebär att vi fick lägga ytterligare timmar på samma sak vi gjort i 10 dagar) Menmen, premiäråket i Alpbach är i alla fall gjort och det var niiice! Lunchen åt vi på Hornboden - jag och Eve delade ¨på en wienerschnitzel med pommes och sallad ändå blev vi kräkmätta hur i hela friden skulle man kunna klara av att äta den portionen själv??

Vi tog en paus till i Hornboden efter att träningen var färdig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar