”You were only given this life because you are strong enough to live it”

fredag 10 december 2010

Snowboardlärare kanske??

Ännu en mycket vintrig dag i Scheffau :) Snö och vind heeela dagen :)

Vi inledde dagen med att öva kurven..igen..vilket inte verkar fastna hos alla i min grupp. Sedan överraskade Manuel mig när jag kom upp med liften att nu får du göra din lektion - sagt och gjort. Frustrationen var än en gång mycket hög, visst jag hade övat på de viktigaste orden men andra ord (på tyska) ville bara inte komma ut min mun :( Jag glömde dessutom två övningar - skit också! Menmen, Manuel sa att det var okej i alla fall och jag tror han var nöjd med att jag gjorde det på tyska med.

Utbildningsdagen avslutades med att vi skulle åka snowboard - jippi tänkte jag. När vi kom fram till kindergarten där vi skulle åka frågade Manuel mig om jag kunde hjälpa till lite grann eftersom så många inte hade åkt snowboard alls tidigare, sagt och gjort. Jag och Lisa i min grupp hjälpte till. Visst det blev inte mycket snowboardåkande för min del men samtidigt fick jag ju öva att lära ut :) Kanske kan hjälpa till som snowboardlärare med i vinter - who knows ;)

Min älskling, nuvarande särbo, ringde även idag. Gud så härlgit det var att höra hans röst :) Han vill ju självklart att jag ska komma hem för han saknar mig men han förstår ju samtidigt att detta är något jag vill göra så han får snällt vänta ;) Saknar honom av hela mitt hjärta och trots att det känns som en hel evighet till vecka 7 just nu så ska vi minsann klara av det. Du och jag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar