”You were only given this life because you are strong enough to live it”

lördag 25 december 2010

Vit rullgardin?

På julaftonsmorgon när vi vaknade såg det ut som om vi hade en vit rullgardin utanför fönstret. Det massiva berg som alltid annars så ståtligt brukar vara det första vi ser och som inte på något sätt går att missa fanns det inte en skymt av överhuvudtaget, man kunde inte ens se skillnad mellan land och himmel.
Behöver jag säga att det inte blev så mycket skidåkning? Vi tog gondolen upp åkte och satte oss på Hornboden åt lite lunch och drack lite glüwein. Någon timma senare tog vi skidorna på axlarna och gick tillbaka till gondolen och tog den ner ;) Det var som att försöka åka på sorbét i en gröt.

Kvällen spenderades sedan med ett försök till julbord och med två vänner som var nyfikna på vårt svenska julbord. Vi försökte förklara de saker som vi inte fått tag i men för de flesta grejer fanns det varken engelska eller tyska ord för. Efter avnjuten middag, vid sisådär 23.30, bar det av till tha Jack där ungdomarna hade flytt från familjen. Festen fortsatte långt in på småtimmarna, klockan 5 gick jag hem och Eve (som alltid ska vara strået vassare) gick hem vid 6. Om det inte vore för att jag visste att jag skulle upp cch åka skidor med en vän dagen efter hade jag stannat längre, vi hade ju trots allt bestämt att träffas 10. Så klockan ringde klockan 9.15. Yes, 4 timmars sömn, lagom ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar