”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 8 december 2010

Frustration!

Idag var dag nummer tre på utbildningen och vi började även idag med teori innan vi gav oss upp i backen. Väl uppe i backen ställdes frågan om vilken övning vi gjorde allra först igår och jag mitt dumma nöt svarar Falllinen...vilket gjorde att Manuel tyckte att jag skulle visa hela gruppen. Bekymret var bara att jag ju inte hittade orden och lyckades inte heller med att förstå vad det var han ville att jag skulle göra. När jag förstod sedan var det ännu svårare att hitta orden och jag vill inte ta det på engelska. När en tysk istället fick förklara var det ju precis det jag tänkte men som jag inte kunde på tyska, men på svenska och engelska - frustration! Resten av dagen flöt på bra :)

Ikväll ska jag försöka plugga lite grann och sedan blir det att träffa upp Josia och Martin på Post Alm för att snicksnacka lite. Det blir ingen sen kväll men ska nog hinna ha kul innnan det är dags att gå hem :)

Wir werden jetzt das Alpiner Fahrverhalten lernen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar