”You were only given this life because you are strong enough to live it”

torsdag 9 december 2010

Joddlande japanska

Idag har det verkligen varit vinter i Alpbach och Scheffau. Det har varit kallt, snöat och blåsigt. Många i gruppen klagade och suckade men som Manuel sa - detta är ju vinter så som det varit de två tidigare dagarna har ju varit vår och vi skidåkare tycker ju om vintern. Så idag har det varit vinter :)

Vi blev idag filmade när vi åkte Kurven (svänga i plogen) och i Carve Grundstufe (övrgång till parallela skidor). Carve Grundstufe hade vi gjort hela förmiddagen och det gick riktigt bra för mig, men när vi skulle filma det var det grymt blåsigt och dessutom blandat isigt och snöhögar i backen så det var nog bland de sämsta åk jag gjort på mycket länge på ett par skidor. Detta förklarade jag för Manuel och han sa att han redan visste. I Kurven lyckades jag ju även självklart glömma bort plogen för en stund. Ingen vacker syn alls på film, mer än min utmärkta Alpiner Fahrverhalten (grundposition);)

Bland det roligaste som hände idag var helt klart när jag och Evis började prata svencka med varandra innan teorin började. Ben satt som paralyserad och bara stirrade på oss. Han frågade ifall vi pratade svenska och när vi då svarade ja förklarade han att det lät som japanska sen blev han tyst och la till som joddlande japanska. Både jag och Evis brats ut i skratt, ingen av oss hade nog tidigare hört en så konstig jämförelse! Joddlande japanska...

Ist der Rucksack noch zu schmal - nimm den Abfall mit ins Tal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar