”You were only given this life because you are strong enough to live it”

söndag 26 december 2010

Traurig!!

Dagen idag blev inte riktigt som planerat...
Istället för att ha en grupp med barn fick jag en grupp med Bambinis - jupp det är barn men det är små barn (ålder 3-4). Förmiddagen gick okej, vi gjorde inte jätte mycket övningar men vi åkte i alla fall skidor utför i den lilla backen och barnen hade kul vilket jag anser är det viktigaste. Hugo och Henning lekte med mig, sedan kom även en liten Alexander.

Efter lunch var det dags för två flickor som hade missat förmiddagen så jag och Eve körde lite nybörjarövningar med dem, trodde jag...hahaha, not! En av töserna tyckte att hon skulle gråta konstant heeeela tiden i två timmar. Det spelade inte ens någon roll om mamman stod jämte oss. När det dessutom var som värst tyckte den andra tösen att hon skulle hänga på. Yes, två gallskrikande töser som vägrade åka skidor och lät oss inte heller ta i dem för att lätta upp stämmningen. Det gav med sig till slut när Frosty (läs Evelina) kom och då var de faktikst ganska söta. Men oj, det var en pärs! Chokladbiten jag åt efteråt var jag lätt värd! ;)

Det blev förresten ingen filmkväll med Eve, Ben och Inception. Det blev istälet att kolla serier med en sovande Eve för både Ben och Inception uteblev. Det var okej ändå :)

3 kommentarer:

  1. *s*....Tänk en 3-åring med blå Jofa hjälm för 19 år sen....då hade man 2,05 K2 611 på fötterna....
    fullängdsskida när man hade en viss tjej i egen skidskola....

    SvaraRadera
  2. Men pappisen da, är du lite nostagisk?? ;) För att rätta så hade jag faktikst en röd Jofa hjälm, det var Elin som hade en blå ;) De skidorna kommer jag minsann ihåg!

    Pappa, det är tack vare dig jag blivit en bra skidåkare - det vet du! :) Thanks!

    SvaraRadera
  3. Hallå tjejen....den är blå...det var din fasters hjälm du hade på dig i Storlien...
    oj va liten du var..

    SvaraRadera