”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 7 december 2010

Kurv in den Pflug lernen

Idag var dag nummer två på utbildningen. Dagen började med teori i 1,5 timma sedan var det bara att ge sig ut i backen. När vi gick in i salen var det fortfarande morgon och halvmörkt när vi sedan kom ut möttes vi av det mest underbara väder jag upplevt! Solen sken, snön var hård och nypistad, det var varmt så vi åkte i bara fleecetröjorna och lunchen kan ni ju gissa avnjöts i solen på restaurangens balkong - do I have to sa lovely? Endorfinerna fullständig rusade i kroppen!
Så här var utsikten från gondolen upp



Antwärter idag var bra, teorin var mycket svår eftersom det handlade om material idag (så som hur skidor är uppbyggda och massa andra ord som jag nog inte ens hade förstått på engelska) men praktikdelen av kursen var bättre. Vi började med att repetera det som vi gjort igår sedan övergick vi till att öva hur man svänger (kurven) när man plogar (in den Pflug). Var mycket att tänka på för att det skulle bli perfekt men det föll på plats och Manuels kommentar efter sista åket var - Super! =) På fredag ska vi åka snowboard vilket jag ser fram emot :) Idag lyckades jag även ta foto på både Manuel och på min grupp


Imorgon ska jag hålla i uppvärmningen så den ska nu planeras :) Blir balansövningar och planka tror jag ;) Självklart vanlig uppvärmning med, och kanske en lek vi får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar