”You were only given this life because you are strong enough to live it”

fredag 24 december 2010

Jag drömmer om en jul hemma

Jaha, idag är det dopparedagen både här och hemma i Sverige. Jag måste dock erkänna att idag längtar jag hem, hem till en jul hemma. "Jag drömmer om en jul hemma". Jag längtar hem till julkänslan, hem till familjen och hem till min älskade särbo! Jag saknar er alla och längtar så till februari när jag får träffa er igen! <3

Det kommer säkert bli en speciell jul här med med min vän Eve och ett juligt Alpbach. Det enda är att det inte infunnit sig någon julkänsla. Så om det inte hade varit för att jag vet att det är julafton idag hade jag nog inte märkt av det. Jag tänkte jag ska gå och se om jag fått mitt paket från familjen och sen ska vi väl se om vi kan lyckas laga lite typ svensk julmat...får göra det bästa av det helt enkelt ;) Kvällen avslutas sedan med lite festande, vilket tydligen är traditionen här. Att alla firar med familjen fram till typ 10 sen går man ut och festar. Underligt!

God Jul alla nära och kära!
Vi tar igen det nästa år!

Detta stod och väntade på oss igår när vi kom hem - en julklapp från vår hyrevärd. Två små flaskor mousserat vin dekorerade med julgranar och en jättegulligt kort.


Detta är allt julpynt vi har i lägenheten, allt har vi fått av vår hyresvärd förutom vår hemmagjorda nejliko-apelsin-pynt
Vi var på julmarknad i Innsbruck med Anna, vi hann inte se så mycket av den för vi var med hennes klass men några vackra ljusdekortationer fick vi i alla fall se och glüwein fick vi drucket. Varifrån vi för övrigt fick med oss årets muggar som vi drack glüwein ur

1 kommentar:

  1. de som firar jul hos mormor och morfar!24 december 2010 kl. 14:28

    god jul från oss alla! :D

    SvaraRadera