”You were only given this life because you are strong enough to live it”

söndag 12 december 2010

Vinter - idag igen??

Ojojoj, vad det har snöat idag det har säkert kommit minst 30 cm bara medan vi åkte mellan 10 och 15. Inte helt fel om man frågar mig ;( Däremot måste jag köpa mig ett par gula skidglasögon för att se mer, det är ju en fördel att se vart man åker ;)

Utbildningen idag har handlat om kinderunterricht (barnundervisning) så vi har agerat typ 5-åriga elever största delen av dagen....men kul har det varit i alla fall :) Vi skulle egentligen haft en annan instruktör idag, för Manuel skulle iväg, men när vi kom upp med gondolen stod han där som en instruktörängel - alla blev glada över att han skulle vara med oss för kursen han skulle gjort blev inställd. Vi avslutade skidåkandet med att åka mellan pinnar och sätta upp banor för barnen. När vi sedan skulle åka iväg igen var vi tvugna att ta pinnarna med oss och när jag erbjöd mig att bära dem tittar Manuel på mig, funderar en stund och säger sedan till Tom - tar du dessa? OM jag höll på att smälla i taket eller?? Han skyllde på att de var gentlemän men jag svarade bara att det var ren bullshit, men glimten i ögat såklart. När han sedan skulle ta på sina skidor var jag ju tvungen att ta en och åka iväg med den ;) Det är riktigt go stämmning i min grupp måste jag säga :)

Eve gjorde förresten sin "lektion" idag och det gick tydligen jättebra :) Martin, jag och Eve övade igår och det verkade löna sig :) Keep up the good work!

Imon ska det tydligen bli ännu kallare - intressant ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar