”You were only given this life because you are strong enough to live it”

måndag 20 december 2010

Vadå skugga??

I söndags mnär vi kom upp till toppen för att planera dagen fick jag veta att jag skulle hjälpa till med att dela upp eleverna och sjutsa dem vidare. Okej tänkte jag kan bli en bra start och skugga sen. Jag hann stå och ta emot fyra elever innan David kom och frågade mig om jag kunde tänka mig att ha en liten grupp med elever som har åkt tidigare, jomen visst tänkte jag en liten grupp kan ju inte vara så svårt. Hahaha, trodde jag det huxflux hade jag en grupp på 11 elever som jag skulle sysselsätta en superkall och vindig dag utan någon som helst förberedelse. Ojojoj, men visst skam den som ger sig! Jag, Radu (som jag var hjälpinstruktör på förmiddagen) och Jakob (som var det på eftermiddagen) redde ut det helt okej i alla fall.

Dagens lektion var däemot mycket bättre eftersom jag fick en chans att tänka och planera så idag har det inte varit speciellt många tårar och inte heller några uttråkade pojkar :) Barnen börjar slappna av i och med att jag gör det så jag hoppas att jag nog ska kunna ro detta i hamn. Jakob är en räddande ängel de gånger jag står som ett fån för jag inte hittar orden. Däremot kan vi inte göra så mycket med holländarna i gruppen för varken jag eller han förstår men jaja, man kan inte klara allt ;) Idag gick vi från att bara vara vid skidskolan i små backar övergick vi idag till riktig lift och långa backar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar