”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 28 december 2010

Kinder Apre´s ski

Igår var jag som klubbad fullständigt med feber, hosta, ont i halsen och en näsa som var täpptare än täppt. Somnade som ett barn när jag, Eve och Ben kollade Inception, jag tror jag såg sammanlagt typ 15 minuter. Så en viss Johanna tog två jägershottar och gick och la sig tidigt. Vaknade imorse betydligt piggare men halsen och näsan tycker ju inte att det ska ge med sig, så det får nog bli två helande jäger ikväll med ;)

Igår fick jag min egen grupp, började med två - ökade till 5 och idag ökade det till 11. När vi konstaterade detta delade vi upp dem i två grupper 7 till mig och 4 till Lisa. Efter lunch ökade min grupp än en gång till 8. Vi får väl se hur gruppen ser ut imorgon ;) Jag har i alla fall en väldigt blandad grupp om man ser till språk, 2 nederländare, 1 belgare, 1 engelsk och 4 tyskar. Som tur är föredrar både nederländarna och belgaren att jag pratar engelska så jag varvar engelska med tyska så gott jag kan. Skidskoledagen avslutades med barnafterski (Kinder Apre´s Ski) med Frosty (skidskolans maskot) och dans och sång och ansiktsmålning. Alltid lika kul! Varje år är det en speciell Frostydans till en speciell Frostylåt och i år är låten Teenage Dreams med Katy Perry och sedan har vi även en specialare till Treat me like a lady (den är dock inte så barnvänlig men som tur förstår inte barnen - är värre med föräldrarna ;)) Vi stannade till på Hornboden efter afterskin och snackade lite - huxflux hade det skymt så vi fick ta oss ner för berget i halvmörker - härligt med utmaningar ;)


Idag kom även mitt paket hemifrån med lite julklappar, pepparkakor, mögelost och juleskum. Mmm! Fick en jättefint armband av mor och far, min favoritkola från systeryster, bok och linne fråmn farmor och farfar och just det en handkräm från mor och far med. Så nu ska jag mumsa pepparkakor!

2 kommentarer:

  1. Hej Tjejer! Kul och gott att läsa din blogg, Johanna,om hur ni har det! Ni är fantastiskt duktiga!!!Här är det fortfarande minus 10 och ska bli kallare i natt....Ha ett jättebra slut på året! Vill önska er Gott Nytt År!!! Kramar från Kerstin och Thomas

    SvaraRadera
  2. Kul att ni följer den! Jag ska försöka få Eve till att gästblogga någon gång, men vi får väl se hur det blir med det...hänger ju på henne ;)

    Gott Nytt År till er med! Ta hand om er!
    Kramar Johanna och Eve

    SvaraRadera