”You were only given this life because you are strong enough to live it”

måndag 27 september 2010

Välkommen till Sverige - här står vi i kö!

Jag och Evis blev tvugna att gå in på tre hjärtan för att kissa. Innanför dörrarna är det ren och skär lycka - ingen kö! Fram till dörren och när jag står där kommer en snubbe, mörk sådan, och säger att han ska kissa men icke sa Nicke säger jag! Du stod inte i kö när jag kom, jag är kissig så det gör ont så ställ dig sist! Han ger sig inte så när vi tålamod tryter säger jag

- Välkommen till Sverige, här står vi i kö!

Shit, så fort orden lämnar min mun svär jag i huvudet över mina egna läppar! Hur kunde det bli så fel? Han står chockadnär jag ner om ursäkt för min tabbe då han svarar: jag är född här. Jag försöker förklara att det jag menade var att svenskar älskar att stå i kö och aldrig bryter mot köreglerna. Hur jag än säger blir det bara fel och av rent samvete låter jag honom gå före med dealen att det banne mig fick gå fort - sagt och gjort 45 sekunder tog han på sig. Men Gud vad jag skämdes när jag kom på vad för groda som hoppade ur min mun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar