”You were only given this life because you are strong enough to live it”

måndag 20 september 2010

Någon som missat att det varit val?

Nope! För det har gjorts väldigt stor grej av det hela - alla har skaffat sig en åsikt och kört stenhårt på den. Många har även delgett sin åsikt på fb och i sina bloggar och jag har inget emot att man har en åsikt - men tryck då istället på varför det är bra och inte bli bra genom att trycka ner och snacka illa om motsatt sida.

Ja, jag kan erkänna att jag är blå och ja jag röstade blått (det blev moderat rätt igenom, men det kunde lika gärna blivit fp eller c för alla har sina fördelar). Men inte blir jag mer blå eller någon jag pratar med mer blå för att jag hackar ner på de rödgröna och berättar att det de gjort eller gör är skit. Att sedan partierna oxå använt sig utav det sättet att marknadsföra sig på tycker jag är fel,fel,fel! Inte vinner man väljare genom att skriva dunderdumt, inte fler dåliga år eller något liknande - berätta istället varför ni är bra! Sick and tired på att man ska bli bra genom att göra någon annan eller annat dåligt! Alla har rätt att rösta på det parti de tycker stämmer överens med sin egen teori och tankesätt - låt det förbli så! Berätta inte för mig att jag är dålig för att jag är blå för jag tycker inte illa om dig för att du är rödgrön! Vi har till och med skilda meningar innanför de 65 kvadrat som vi bor i och det funkar utmärkt!

Låt alla tycka vad de vill - det är kallat demokrati! Vilket oxå är samma anledning till att SD hamnat i riksadagen - några vill ha dem där! Jag delar inte alls deras tankesätt angående invandring - men som en vän sa att invandringspolitiken som varit hittills har ju trots allt gjort att det finns stöd från svenska folket att sätta stop för invandringen. Att de hamnat i riksdagen är enligt mig inte bra men vi får helt enkelt hålla tummarna för att vi inte ska behöva återuppleva 1939s rasdelning!

Men som sagt ha din egen åsikt men tvinga inte den på någon annan - framför allt inte genom att snacka skit!

2 kommentarer:

  1. Du är så klok :) Exakt mina tankar. Berätta varför ni är bra, inte varför allt annat är dåligt.
    Jättefin kappa du hittat :) Hoppas på en mild vinter så jag slipper köpa en ny vinterjacka som magen får plats i..

    SvaraRadera
  2. Jag har mina stunder vet du va ;)
    Tack så mycket, jag var såld från första ögonkastet! Ja, jag hoppas oxå på en mild vinter ....så jag kan använda min kappa ;) Du får helt enkelt ha uppknäppt ;)

    SvaraRadera