”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 8 september 2010

Kräftskiva...igen!

Lördagen innehöll ytterligare en kräftskiva - dock på en helt annan nivå ;) Jag och mommi var på vinprovning med kräfttema. Låt mig bara säga mmmmmm! Vinprovning var riktigt kul, trots att jag inte höll deras andra nivå men det var kul att jämföra och faktikst känns direkt skillnad mellan viner och druvor :)
Maten vi fick var även den helt underbar!
Förrätt - Ugnsgratinerade kräftstjärtar pesto och cayen, vitlök & dragon
Huvudrätt - Havskräftor med traditionella tillbehör
Efterrätt - Björnbärskompott med flädersabyon (eller hur det nu stavas ;))
Lite bilder från kvällen:
Många glas blev det...

Schkååål! (Vad tycks om min lugg??)

Me love my mommi!


Natten spenderades med mommi i Skrea - pappis var iväg så jag fick ju ta hans plats i sängen ;)

1 kommentar:

  1. Tack stumpan för jättetrevligt sällskap och en rolig kväll!!!

    SvaraRadera