”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 1 juni 2010

Soppa är bara förnamnet!

I söndags kväll fick jag ett samtal till min telefon från vi kan kalla henne A. A undrar om hennes syster B har sovit hos mig...okej B var hos mig på kvällen men jag var heöt säker på att hon gick till bussen. Nä, svarar jag A och undrar varför hon tror det. Jo As och Bs mamma hade fått ett sms på lördagnatt där det stod att B sov hos mig - när missade jag det liksom?? Underligt tänker jag eftersom jag fick ett sms av B där det stod att hon var hemkommen. A undrar då om B brukar anävnda mig som svepskäl (det kändes ju sisådär!) och då kommer jag på att B förvarnat mig om att hon kanske någon gång skulle behöva använda mig som svekskäl mot låt oss kalla henne C. Jag försöker förklara för A att jag tror jag vet var hon är men A vill ha en förklaring så jag får förklara för henne att A kanske möjligtvis är med en snubbe som hon träffat som C känner och att det därför har hållts lite i bakgrunden. A vill ha numret till denna snubbe och jag säger att jag ringer honom - mycket riktigt B är med honom. Ojojoj, vilken röra! Får ringa upp A igen och förklara att B inte är död utan är bara lite slarvig ;) När B kommer upp till mig för hon ska hämta sin bil får jag ta del av det måttligt röriga kaos som hon har att dela mig sig av och jag förklarar för henne att det är en fördel om jag vet att "hon sover hos mig" innan ;) Efter den lilla utskällning för både min, A och mammans del övergår vi till att försöka lösa henne liiiilla soppa! Ojojoj, vad rörigt det kan bli ibland! Men jag är gärna delaktig i hennes soppa - thats what friends are for!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar