”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 1 juni 2010

Matt av mättnad - en helt ny känsla

Igår var jag med svärfamiljen på restaurang Verona för att fira deras 24års bröllopsdag och lite grann morsdag. Mycket trevligt! Svärmor och jag delade på en scampiförrätt och en vitlöksbröd....mmmm, mne bara efter förrätten var jag förhållandevis mätt. Sedan var det dags för huvudrätt; det blev oxfilé, råstekt potatis, rödvinssås och bearnicesås (nädå, jag tycker inte alls om bearnicesås ;)). Mitt i maten blir jag så fruntaksvärt varm - vet inte varifrån det kom men hjälp! Det kändes som om jag satt i stekande sol i 35 grader med alldelse för mycker kläder...underlig känsla! Sedan bar det av hem till oss för att avnjuta rabarberpaj till efterrätt - mmmm! Men dum som jag är tog jag två bitar paj och det ångrade jag sen för hjälp vad mätt jag blev! Jag var helt matt resten av kvällen har aldrig kännt mig så dåsig - av mat, det som jag älskar!

Tack svärfar för maten! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar