”You were only given this life because you are strong enough to live it”

måndag 7 juni 2010

Fy fan vad du är bra!

Fredag innebar studenten! Syster tog studenten - hjälp vad hon blivit stor!
För min del bar det av till Falkenberg tidigt på fredagmorgon för att hjälpa till inför förberedelserna - och tro mig, det behövdes! Det var mycket att stå i och mycket som behövdes fixas men dagen blev riktigt bra och systerlig som jag är fick jag vid ett flertal tillfällen hålla tillbaka tårarna ;) Solen sken hela dagen - vilket bara var rättvist eftersom de hade regn på sin baldag. Att solen sken kände dock min axlar av - ajajajaj! Vid fyratiden var mina axlar rödare än stopljus och eftersom jag haft min axelväska på mig hela dagen fanns den även kvar på axlarna även när jag tog av mig den ;) Mindre vackert om ni frågar mig!

Vi mötte först upp syster utanför skolan där alla programmen sprang ut - här delades det ut gosedjur, blommor, skumpa och andra atteraljer som man hänger runt huvudet på en student! :) För att sedan plocka av dem igen...för då skulle det ju åkas flak...

På flaken stod det lite allt möjligt måste jag säga...på systers stod det "Vi har naturbegåvning", "Jag har en framtid - vill du hångla?" och sist men inte minst "Knulla som djur - vi går natur!" Flakåkningen tog dem sedan till vallarna där studenterna byte färdmedel till diverse transportmedel....

Syster gjorde en favorit i repris och åkte Ingmars underbara Porsche...
Väl hemma sen var det studentuppvaktning i all ära innan studenten begav sig ut på rajtantajtan och de flesta gästerna begav sig hemåt :) Trevlig dag iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar