”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 10 augusti 2011

Min "lilla" Elsa!

Jisses va d tiden går fort när man har roligt! Min lilla kusin tillika min lilla guddotter fyllde hela 8 år i måndags. Jag kan inte förstå det! Är det hela åtta år sedan jag, Elin och Alle fick i en julklapp med texten "en kusin" från Lina och Jesper? Hela 8 år sedan jag var hemma hos en kompis och pappa ringde och sa att en liten tösabit blivit född? Hela 8 år sedan jag blev helt överlycklig när Lina frågade mig om jag ville hålla Elsa på dopet och vara hennes gudmor? Och är det nästan 8 år sedan jag var med lilla familjen Sanell i Tallin för att vara barnvakt och sjöng varenda Nissaströmsång jag bara kunde komma på för att lilla stumpan skulle somna? Är det 6 år sedan vi var på semester med farmor och farfar i Nice? Jisses vad tiden går fort! Och jisses var stor min lilla stumpa har blivit! Hon går i skolan, tappar tänder och härjar runt precis så som en åttaåring uppvuxen omkring mig och mina systrar ska göra ;)

Hoppas du blev glad för födelsedagspresenten stumpan!!


Jag och guddottern i Golf Juan, då var du inte gammal tjejan!

Jag och tjejan på Gammelfarmors 90-årsdag

På min stundent, jisses vad kul vi hade med hoppbollen!

Gissa vem som mer tycker om snö, skidåkning och Alpbach?? ;) (hoppas du kommer och hälsar på mig i vinter!)

På Liseberg, som vi åkte!


Ta hand om dig tjoddan! <3

4 kommentarer:

  1. Hej Johanna!
    Tack för den fina klänningen, den var superfin. Jag hade på den på min födelsedag. Jag hoppas vi ses när du kommer hem. Kram Elsa

    SvaraRadera
  2. Hej MIN lilla stumpa!
    Ja, jisses vad tiden går fort! Det var ju inte så länge sedan jag fick reda på att jag skulle bli faster, till världens sötaste... och fick vara hennes gudmor. Lyckan när vi var och badade på stranden i stugan eller när jag fick åka på husvagnssemester med er till bland annat Ulricehamn. Och jag vet en som tyckte det var superkul i fjällen när vi var ute i skogen och körde, och som fortfarande är svag för skogsåkning ;-)

    Johanna, du är bäst! Elsa utbrast när vi läste ditt inlägg igår: "Men ååhh mamma, lägg av, varför gråter du?"

    Kram faster

    SvaraRadera
  3. Hej Elsa! Ja, min mamma skvallrade om att du hade den på dig hela din födelsedag :) Hoppas du kände dig fin! :) Jag ska ha på mig min klänning på min födelsedag när jag är hemma i Sverige, vill du ha din på dig då med?? Kan knappt vänta på att få se min lilla tjej i "dirndl" :) Vi ses så fort jag kommer hem och denna gången stannar jag hos er lite längre, låter det bra?

    Hej faster! Gissa vem som sitter och gråter nu då?? ;) Ja, smått svag för skogsåkning är man ju fortfarande, skadad för livet ;) Vad ska en gudmor annars lära en om inte det? ;) Du har gjort ett bra jobb som gudmor och faster! ;) Tack! Du är bäst och kommer alltid vara min idol! Och jag bara hoppas att jag ska kunna vara hälften så mycket förebild för Elsa som du varit för mig!

    Lots of love till er båda! <3

    SvaraRadera
  4. Gud vad ni är gulliga allihop!
    Gissa vem som fäller floder av tårar nu då?
    Längtar efter att komma ner till dig!
    En stor kram från mamma

    SvaraRadera