”You were only given this life because you are strong enough to live it”

lördag 20 augusti 2011

En eloge!

När man väljer att lämna "hemma" går man en stor utmaning till mötes. Utmaningen blir självklart större och större ju längre ifrån "hemma" man väljer att vara. Utmaningen kan ta upp all din lediga tid eller så kan man ibland göra misstaget att glömma bort eller förbise utmaningen. Om man inte hela tiden arbetar med utmaningen kan det verkligen få förödande konsekvenser och kan stå en dyrt. Utmaningen kostar dig garanterat både pengar och tid men den är verkligen värd att spenderas båda.

Denna utmaning är att hålla kontakt med nära och kära; familj och vänner. De som faktiskt betyder mest här i livet, de är värda alla pengar i världen och är värda all tid du bara förmår att undvara.

Så jag vill ge en eloge till er i min familj och er mina vänner som står ut med att jag inte alltid lyckas hantera utmaningen på bästa sätt. Men att ni trots att jag every now and then total misslyckas med utmaningen fortfarande finns där.

Jag längtar verkligen så till mor och far kommer hit och jag längtar så till jag åker hem och får möjlighet att träffa alla som jag "lämnat" "hemma".



"Borta bra, men bland familj och vänner bäst"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar