”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 18 maj 2011

Slutspurten...

Då var man inne på slutspurten här hemma...
Trots att det stundatals varit på gränsen till långtråkigt har jag ändå haft tre riktigt bra veckor hemma i Svearike! Tack alla som tagit sig tid för att träffa mig nu när jag varit hemma! Det har blivit en del resande och en del flängande men det har det lätt varit värt!

I måndags träffade jag min Camel, have missed you girl! Trist bara att vi "bara" lyckades få ihop en dag på de tre veckor jag var hemma menmen det är mer än inget. Vi morgonfikade, gick på stan, lunchade och gick lite mer på stan :) En bra dag!

Igår var stora ta-hand-om-mina-saker-i-gamla-lägenheten-dagen. Inget jag såg fram emot eftersom jag hatar att flyttpacka men det var bara till att ta tjuren vid hornen och få tummen ur r*ven och bara göra det. Som tur var hjälpte farmor och farfar mig så det gick både snabbare och enklare. Däremot, nöt som man är, glömde jag ju lägenhetsnycklarna i Falkenberg och det kommer jag ju inte på förrän jag är i Halmstad så det var bara att snällt köra hela vägen tillbaka igen. Jag räknande på det igår när jag pratade med hjärtat och kom fram till att jag körde sträckan Fbg-Hstd hela 6 gånger igår - snacka om tjatigt! Cirka 10 flyttlådor senare träffade jag min skatt - Julia! Alltid lika underbart att träffa dig vännen! Vi fikade och sprang en liten kortrunda på stan :) Dagen avslutade sedan med kvällsmat i systers lägenhet. Blev en ganska bra dag ändå :) OCH inte att förglömma jag träffade världen bästa Åsa med igår på CityGross :)

Några fler människor har jag tänkt att träffa innan det bär av "hemåt" igen som både mina systrar och mamma sagt de senaste dagarna. Elin var den senaste: "När ska du åka hem?". På lördag bär det av klockan 15.44 från Köpenhamn och är i München 07.04 där världens bästa pojkvän kommer och hämtar mig. Finns ju flera anledningar till varför jag ser fram emot att åka tillbaka ;)

It's great to be me sometimes :)

1 kommentar: