”You were only given this life because you are strong enough to live it”

lördag 28 maj 2011

Hoppsan! Så kan det gå...

.... om man är en dag i Innsbruck och hittar en longboard som både har bra pris, ser bra ut och är skön. Då kan det hända så mycket som att man blir longboard-ägare :) Jag skulle dock lite grann vilja skyll på Freddie eftersom det ju trots allt var så att han hade världen beslutsångest när han provade t-shirts och precis jämte provrummet stod longboardsen. Och jag hittade en som hade samma form och längd som systers så jag var ju tvungen att testa den. Desto mer Freddie velade desto mer hann jag teståka den. När vi sedan gick förbi butiken igen kunde jag inte låta bli att köpa den :)

Här är min skönhet:

Här har vi den skyldiga till det hela ;) (Tur för honom att han ser bra ut annars så... ;))

Så min lediga dag spenderades i Innsbruck med Baby, Stumpan, Mini och Siggi - översatt i namn; Freddie, Elin, Mike och Sigrid ;) Vi hade en riktigt bra dag måste jag säga. Dagen började med sovmorgon, sedan provning av dirdl och sedan roadtrip till Inns. I Inns åt vi och shoppade resten av dgaen. Lunchen var skaldjur och middagen var på en kinarestaurang med ett rullband med mat på, där man själv fick ta det man ville :) Shoppingmässigt var det första jag investerade i var svensk choklad på IKEA och sedan ett paraply; för jisses vad det regnade! Sedan blev det både toppar, longboard och keps för min del :) OCH icke att förglömma de goda oliver jag köpte på marknaden! Vi var tillbaka i byn först vid halv tio efter allsång i bilen heeela vägen hem! :)

Måste även berätta om torsdagkväll. Jag var ledig på kvällen så jag, hjärtat och Elin bestämde oss för att grilla. Dessvärre var inte vädergudarna med oss så det blev istället att steka köttet inne men tillbehör och allt sådant var i äkta grillanda! När vi sitter där på Elins uteplats brakar helvetet lös på himlen. Åska, blixtrar och skyfall. Som tur var satt vi under ett litet tak så vi valde arr stannade kvar ute och beundrade vädret. Snacka om att oväder är mycket mäktigare uppe bland bergen :)

En bild som Elin tog för att visa på hur mycket det regnade - man såg alltså knappt toppen för skyfallet!


By the way...finns bilder från Båstad upplagda i förra inlägget nu :)


"He's just a boy, and I'm just a girl. Can I make it anymore obvious?
We are in love. Haven't you heard how we rock each other's world?"

2 kommentarer:

  1. Jaså det blev en longboard redan. Akta nu så du inte stukar eller bryter något ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev så kunde bara inte lämna butiken utan den - den liksom skrek mitt namn ;) Jag har precis köpt en hjälm så huvudet ska klara sig i alla fall :)

    SvaraRadera