”You were only given this life because you are strong enough to live it”

torsdag 12 maj 2011

Det var väldans vilket...

...fläng det var på mig!

Fre : Falkenberg - Göteborg
Lör : Göteboerg - Falkenberg
Sön : Falkenberg - Halmstad - Falkenberg
Mån : Falkenberg - Halmstad - Lund
Ons : Lund - Falkenberg - Halmstad - Falkenberg
Tors : Falkenberg - Halmstad - Falkenberg

Men jisses vilka underbara dagar jag har haft! De har lätt varit värda allt fläng! Jag har fått träffa alla underbara människor som jag saknat! I götet fick jag träffast kusiner och faster och farbror. I halmstad fick jag träffa både Mira och Josse (dock på två olika dagar) I Lund fick jag träffat farmor, farfar, farbror, hjärtat, Hermis och dessutom hjärtats vänner som jag inte träffat sedan de var i Alpbach och hälsade på :) I falkenberg får jag träffa systrar x 2 och mor och far. Och ikväll får jag även träffa Carl - inte under de bästa förhållanden dock eftersom vi ska reda ut de saker vi har gemensamt i lägenheten.

Besöket i Lund skulle egentligen bara varit över dagen men det blev lite mer än så eftersom farbror erbjöd en säng :) Vilket jag bara är glad över för desto fler hann jag träffa :) Jag och Hermis hade nog den bästa lunchen på länge - började med lunch och eftersom vi satt ute i solen på en uteservering sa vi att ett glas rose är ett måste. Sedamn när vinet och maten var slut beslutade jag för ett glas till och lite kladdkaka till det. När kladdkakan var slut och vinet lika så bestämde vi oss för att gå till en annan uteservering för ytterligare ett glas vin, där även hjärtat möte upp oss. Vår "lunch" slutade ungefär vid kvart över fem :) Jag fick träffat Micke, Ellinor och Jon med när vi åkte ut till Micke och Ellinors hus för att kolla hockey - sicket gäng! Gud vad kul vi hade! Sen fick jag ju som grädde på moset träffa mitt hjärta under största delen av tiden. Jupp, tre bra semesterdagar i Lund!

Fikorna med Mira och Josse var även de fantastiska - så underbart det är med vänner som man inte har pratat med på jättelänge men när man träffas är det som om man träffades igår :) Båda två var mycket nyfkna på vad som hänt i mitt liv de senaste månaderna och jag var ju lika så om dem. Josse och Simon ska gifta sig - och det är snart! De gifter sig den 4 juni! Ångrar lite att jag inte är här då men jag hoppas på bilder :) Just det, jag fick ju träffat Simon med - icke att förglömma!

Att träffa kusinerna var sjukt! Elsa har blivit så stor - tappat tänder (och fått nya), långt hår och går på riktigt i skolan! Sebbe härjar runt som vanligt och leker med allt och alla. Och sjukast var väl ändå att träffa lilla Emma - hon går, pratar, hoppar, har egen åsikt och äter själv - jisses! Med faster och farbror var det samma förutom att farbror hade fått liiiite mer skägg ;) På fredagkvällen drack vi vin när barnen gått och lagt sig - och det var inte vilket vin som helst: det var et 220 kronors vin som var toppat 5 av 110 italienska viner. Visste vi detta? Nope! På lördagen bar det av till Rabbitplace som faster kallade det. Vilka dagar!

Fotograf: Alle. Mmmmm, glass! Jag, Elsa och Elin

Fotograf: Alle. Sebbe-bebbe gömmer sig bland kuddarna
Fotograf: Alle. Jag och lilltjoddan Emma

Fotograf: hjärtat. I en skobutik - såklart!

Hermis i solen med vin och kladdkaka!Wibban är i farten ;)

Fotograf: hjärtat. Mmmm, melon!
När jag tog ut ett av mina örhängen funderade hjärtat över om hans hål i örat var igenläkt eller inte - behöver jag säga att det var det inte ;) Varför kepsen skulle vara på sne, det förstår jag däremot inte ;)


"I'm not saying I'm sorry [...] Nonono, I will never regret, nono I will never forget, nono I will live my LIFE!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar