”You were only given this life because you are strong enough to live it”

torsdag 7 oktober 2010

Spenatsoppa utan spenat = soppa?

ja igår förundrades jag över mig själv!
När jag kom hem från min och Evis promenad konstaterade jag att vi måste ha matlagningsgrädde till den spenatsoppa jag skulle göra till kvällsmat - väl nere i jourbutiken köper jag även bacon som jag tänkte knappersteka till...jumjum!
Väl uppe i lägenheten igen plockarjag fram receptet, sätter igång äggen, börjar plocka fram lök. När jag läser på receptet att det skulle vara tinad spenat så jag tänkte det är bäst jag plockar fram den - dyker in i frysen och plockar fram den gröna påsen jag hittar - vänder på den och konstaterar att det är wokgrönsaker...pling dyker en bild upp ifrån när vi handlade - jupp vi köpte allt vi behövde utom spenat! Jag knäcker mig inombords och sambon och jag kommer fram till att det får bli äggmackor istället - vilken soppa det blev! (eller ja, inte blev!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar