”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 19 oktober 2010

Födelsedagskalas och restaurangbesök

Helgen har helt klart gått i födelsedagarnas tecken! Först på fredagen gammelmormor som fyllde 88 år och på lördagen lilla kusinen Emma som fyllde 1 år :) Båda kalasen var mycket trevliga och så fick man ju träffa båda släkterna på en helg :)
(På kalaset hos gammelmormor kom mormor syster fram och klappade mig på magen och frågade om jag var gravid - eeeh, nä svarade jag! Sedan skyllde hon på kläderna för jag hade blus och ett skärp på mig. Näää, svarade jag inte än på ett tag!)

Lördagkvällen gick i mor-och-dotter tecken då min lilla mommi följde med mig till Halmstad efter att vi varit i Göteborg. Vi gick på restaurang, åt god mat, drack gott vin och hade framförallt väldigt trevligt! När vi kom hem vid elva satt vi en stund och pratade om allt och inget innan mommi nästan somnade i soffan så då gick vi och la oss :) Söndag morgon gick vi en promenad innan lyxfruktosen :) Mommi behövde en ny jacka och jag en kofta så vi gav oss iväg till eurostop för att kolla lite - ooops det blev visst dyrt för oss båda. Jag blev två koftor rikare. En långärmad t-shirt med spets, en ögonbrynspincett, guldigt nagellack, örhängen och strumpbyxor fick även det hänga med hem i kassen. Så kan det gå när det finns födelsedagspengar i plånboken... Tack mommi för myset! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar