”You were only given this life because you are strong enough to live it”

måndag 11 oktober 2010

Blööö för hantverkare!

Idag ska det installeras (eller instralleras som syster säger) bredband i vår lägenhet och man fick en lapp om att man skulle skriva på en fullmakt och om man inte var hemma skulle man lämna nyckeln till dem mellan 8 och 8.15 för då skulle de stå i trappan. Mellan 8 och 8.10 stod jag i entren och näää inga hantverkare! Gick upp i lägenheten och plockade fram det nummer man kunde ringa om man hade frågor. "Numret är fel, finns ingen abonent. Kontrollera numret" F*an tänker jag för mig själv! Men hittar ett nummer till någon snubbe som hade allmänt ansvar. Ringer honom - en snubbe som låter som om han precis vaknat svarar och jag får förklara för honom att jag väntar. Han säger att han ska ringa och be dem komma dit. Väntar några minuter till innan telefonen ringer igen och han säger att nä de är inte i huset än utan att de är bort hos crendo och hämtar huvudnyckeln. Vad ska de med min nyckel till då undrar jag? Nää, men fullmakten behöver de. Jaha, men jag började jobba klockan 8 förklarar jag. - Kan du inte vänta 10 minuter? Nä, jag lägger min fullmakt i vår tidningskorg och så får de gå in med huvudnyckeln svarar jag.

Fy farao vilken tur för dem att det inte är jag som betalar dem!
Få la se om de lyckats komma in eller inte! Men blööö för hantverkare ibland alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar