”You were only given this life because you are strong enough to live it”

torsdag 21 januari 2010

Mycket busy dag!

Ojojojoj, idag har jag haft mycket att göra! Vaknade med lite lätt ångest över allt jag visste jag var tvungen att idag. Så som frukostsällskap blev det en penna och en låååång to-do-lista! Såhär blev resultatet ;P

To-do-lista
- Packa upp
(det tråkigaste med att åka iväg - att behöva packa upp allt igen!)
- Tvätta (käns ju fräschast om allt är rent när man åker ;) )
- Packa inför Vemdalen (vilket jag måste göra idag för resten av dagarna är fullt upp)
- Utvärderning i rapport (inte speciellt motiverande! ;) )
- Sushilunch med mamma (åh, vad gott det var! Tack för lunchen mommi! Höll ju på att missa tiden men ändå var jag först på plats ;) )
- Tripp til Kattegatt (lämna tillbaka böcker & paserkort...och dessutom prata med huvudrektorn)
- Ladda hem kurslitteratur (smidigt när man kan ladda hem den!)
- Låna kurslitteratur på Biblioteket (dessvärre kan man inte ladda hem en bok på 500 sidor!)
- Köpa grej till snowboarden (kom på imorse, mitt i ångesten, att jag inte ha någon såndär anti-halk mitt på snowboarden - ni som åkt snowboard vet vad jag menar - så det fick bli en tripp till Stadium för att panik handla det!)
- Laga mössa
- Laga jacka
(hur kommer det sig att jag alltid tar sönder mina jackor på samma ställe?)
- Handla (hur många behövs det för att handla mat inför en vecka semester för 8 personer? Svar: Fyra!;))
- Blogga (på begär från mor ;))
- Returnera kurslitteratur (fick äntligen tag i Lycknis - hur svårt ska det vara att få tag i någon på en kundservice?)
- Betala räkningar
- Fixa naglarna (ja, låter fjolligt men fila jag inte ner dem kommer de gå av i vemdalen och det tar en stund så det måste vara med på listan)
- Lägga tillbaka linnena i lådan (jag hade skapat ett måttligt kaos på sängen när jag letade efter ett linne)

Det enda jag inte fick gjort var utvärderningen till rapporten, annars hann jag tro det eller ej med allt =) Och dessutom hann jag även med att laga mat till mig och sambon! =)

Snart bär det av mina vänner!

1 kommentar:

  1. Vi fick den via Apartment (systerföretag till Akelius, har tagit över hela deras bestånd utom Nissastrand).
    Adressen blir Stenvinkelsgatan 9, mitt emot Gunillaparken. Så det är centralt, men ändå avskillt!
    En 3:a på 74kvm, 3:dje våningen vindslägenhet -tyvärr utan ballkong, men det kan jag leva med så fin som den är!
    De renoverar köket och helrenoverar badrummet innan vi flyttar in så det är väldigt frächt!
    Sjukt glad :D

    SvaraRadera