”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 27 januari 2010

"Jag är bättre på teori än på praktik"

Igår var det snownboard som gällde, för både mig, Lena, Eve och Karin =) Eve åkte sist för 12 år sedan så dagen började med lite lektioner i teknik ;)
Citat Eve:
"Jag vet hur jag ska göra i teorin, men jag är bättre på teori än praktik!"
Men efter många om och men gav hon med sig och hittade äntligen tekniken ;)
Kroppen var måttligt trött igår, var ju trotsallt ett tag sedan jag åkte snowboard med, inte 12 år men iaf 1 år ;)

För att fördriva tiden fram till kvällsåkningen, eftersom de får för sig att stänga liftarna 16 och börja kvällsåkningen först 18 var vi tvugna att göra något..så det blev AfterSki!

Efter afterskin sprang en kille från Hudiksvall på mig och Eve...samtalet började på en trevlig nivå, men han avslutade med att berätta att den kille som blivit hämtad med helikopter tidigare under dagen hade dött på sjukhuset...tänk att man kan dö av skidåkning....scary! Det går att läsa om olyckan på aftonbladet Efter att vi fick veta det tyckte vi det var lite obehagligt att fortsätta åka när vi var så trötta i kroppen så vi tog det säkra framför det osäkra och gick hem =)

Dessvärre lyckades jag dra i knäet några gånger så idag är det ömt, svullet och blått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar