”You were only given this life because you are strong enough to live it”

måndag 4 januari 2010

Hoppsan!

Hoppsan, då har man inte varit så duktig på att skriva!
Det har hunnit hända en del sedan sist måste jag ju säga!
Det har hunnit vara jul, vilket firades i lugn och ro med släkten hemma i Skrea, mycket mysigt! Fick precis de grejer jag ville ha i julklapp, kan låta trist men det är ju de jag behöver och vill ha så varför klaga! Supernöjd! Tack för alla fina julkklappar! Juldagen fick jag först träffa kusinerna och faster och fabror från götet, hjälp vad de växer fort! Sedan var det dags för den obligatoriska utgången...förfest hos ted och sedan mårtensson! Trevligt! Mindre trevligt dagen efter...när jag dessutom skulle jobba, om möjligt var det den värsta arbetsdagen i mitt liv! Som tur var släppte bakfyllan framåt kvällen då familjen och svärföräldrarna kom på knytkalas för att äta upp all julmat! Även det mycket trevligt!
När julen var över var det dags att få nya naglar, lovely! De blev glittriga för att fira in det nya året! Eftersom det var jag och Eve som planerade nyår var det dags att ta tag i de riktiga förberedelserna, lekar, matbeställning, och handling! Mycket att göra! Och även då självklart jobb mitt i allt! Konstigt att det alltid är kaos på CG när det närmar sig en högtid?! ;)
Övergången till nytt år firades hos Marcus och Emma, i min och Eves regi! Mycket trevligt blev det, alla hade roligt och ingen överdriven fylla! Tackar vi för!
Mycket dans, lekar, dricka, fyrverkeri och mycket mycket annat! Och dessutom som grädde på moset en röst som nästan gav upp fullständigt, lät som något målbrottstroll! ;) När klockan blev 3 tyckte vi det var dags att få tag i en taxi...hahaha, säger jag bara. Klockan 4.10 kom jag fram till taxin och klockan 5 var vi i lägenheten. Då var jag löjligt trött efter en hel dag med fixande och partajande! Skandaler och liknande låter jag de berörda berätta själva! ;)
Dagen efter gick bilen till vrå kyrka för själaringning för min gammelfarmor, rest in peace! och avslutades med en middag på Verona (gott!!) med familjen och farmor och farfar, tack f&f för den goda maten! När jag kom hem satt fyra grabbar, säger inte vilka, i köket och spelade risk och fes ikapp, för hjälp vad det luktade!! ;)
Som sagt det har hänt en del och då har jag ändå utlämnat stora delar ;D

Just det mellandagarna innebar även införskaffande av en ny telefon, en iPhone. Och hittills är jag positivt överraskad! =)

Idag har jag sagt att jag ska ta tag i mitt plugg men hjälp vad motigt det är!! Kan inte någon komma och ge mig lite motivation??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar