”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 6 januari 2010

Barndop & Passagerarruta!

Var på barndop idag för min lilla kusin Emma, bland de sötaste och snällaste bebisar i världen! Det var i Söndrums kyrka, mysigt! Efteråt var det dopfika hos Staffan och Ingrid (eller ja inte bara fika, ävem kvällsmat och efterrätt). Egentligen skulle "fikan" varit hos farmor och farfar men farfar blev kräksjuk så de flyttade på det, känns klokast! Mycket trevligt och mycket god mat! =) Det tackar vi för!

Igår var det jobbdag, vilket jag hade glömt helt fram till i måndags eftermiddag när chefen ringde och kollade om en annan dag, vilket ledde till att jag kollade i kalendern vilket i sin tur då ledde till att jag konstaterade att jag skulle jobba...vilken tur att hon ringde! =)
För omväxlingsskull var det inte kaos på jobbet, vilket det ALLTID varit de senaste gånger jag jobbat. Men inte igår, tack och lov för jag var inte taggad alls.
Men det allra traddigaste som hände igår var när jag skulle vara duktig och vara ute i god tid till jobbet och dessutom hinna tanka på vägen...när jag tankat klart upptäcker jag att rutan på passagerarsidan åkt ner, inget nytt men dessvärre lyckades jag ju inte få upp rutan igen (varken med handkraft eller med elkraft) så jag fick panikartat köra till farmor och farfar ställa bilen där, be dem täcka över den och dessutom be om att bli körd till jobbet...direkt! (eftersom jag inte var ute i så god tid längre ;)) Sambon var som tur var och fixade det så jag fick ta bilen hem sen. Men idag fick han ge sig på den(han bröt strömmen helt så nu går varken rutan upp eller ner!), det funkar ju inte riktigt att ha en bil i stan där rutan kan hissas ner när som helst(varken på grund av snön eller stöldrisken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar