”You were only given this life because you are strong enough to live it”

måndag 14 december 2009

Så försvann den helgen!

Hjälp vad helgerna går fort!
Fredagen innebar en tripp till kvibille och ett uppdukat julbord på Lundåkra. Mmmm vad gott det var, precis som det brukar vara! Tack svärmor och svärfar för det! =)

Lördagen, eller jag borde kanske kalla det fredagnatt, klockan 02.30 bar det av till tyskland. Det kändes väldigt konstigt att lägga sig halv elva och sätt klockan på 02.00! Men vi kom iväg och var nere vid Calles vid 07.00, klockan 09.00 var vi påväg till sverige igen. Snacka om snabbvisit i utlandet! Men med x anatal liter sprit och x anatal flak öl och cider var vi i alla fall på väg tillbaka. 14.30 var vi tillbaka i halmstad måttligt sega och trötta efter inte så mycket sömn (det man sover i en bil kan man inte riktigt räkna som sömn) Men jag och sambon hann bara hem för att hinna packa upp en aning, duscha och byta om innan det bar norrut, lillasystern fyllde ju 18 i lördags! Så resten av lördagen gick i firandets tecken! Måste bara berätta att min lillasyster blev utsedd till nobelbalens drottning! I´m so proud!!
Lördagen slutade klockan halv tolv med att jag och sambon totalt däckade i sängen och sov fram till 10 på söndagen.

Söndagen sedan innehöll lite allt möjligt, undangömande av flak, diskning, fiskskålstvättning, tvättning av kläder, damsugning, promenad och julkortsskrivning...vi hann med en hel del!
När mörket la sig promenerade jag in till staden för att möta upp med Anna och Julia för att åka till Snöstorpskyrka för att lyssna på luciatåg. Hjälp vad fint det va, det var som Anna sa: "Det är det finaste luciatåget jag varit på!" De var så duktiga!
När jag kom hem hade middagsgästerna kommit, om man nu kan kalla dem det när de kom för att vi skulle beställa hem thaimat ;)

Helgen gick fort, men det var nog bara för att det hände så mycket!

Idag fyller min farmor år så det blir nog lite firande ikväll med! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar