”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 2 december 2009

Gekås - Ullared - Detta fenomen!


Jaha, då har man varit varit på Gekås för första gången efter att det började sändas i tv (nej jag såg inte Morgan ;P) Det var nog första gången jag var på gekås och det var tomt...i hyllorna. För folk fanns det gott om!
Direkt innanför entren infann sig sambons panik (och jag måste erkänna att även jag kände ett uns av panik) för det var så sjukt mycket folk som rykcte och drog. Alla hade bråttom för de hade precis kommit och det var bara 2,5 timme kvar tills det stängde. Som tur var skingrades folket allt eftersom vi kom längre in i butiken för att sedanm återsalmas på julavdelningen...där var det kaos (och paniken infann sig igen)
Efter att ha använt armbågarna och lyckats få tag i det nödvändigaste var det dags att ge sig mot kassorna...problemet var ju bara att det gjorde alla andra också eftersom klockan var 20.00 och då fick vi berättat för oss i Gekås Kundradio att varuhuste stängde. (det visste vi för visso redan men det är kul att de påminner en)
Vi lyckades hamna bakom någon slags familj men mamma, pappa och son och sonens barn...men allt de handöade skulle ju delas upp så de betalade säkert tre eller fyra gånger.
Under tiden diskuterade jag och min kära sambo hur mycket vi trodde kalaset skulle hamna på (vagnen var överfull!!) Jag berättade att jag hade 3200 på kontot (eftersom jag skulle betala) och sambon blev mycket tveksam till om det skulle räcka. Då infann sig min klassiska panik över att behöva stå där tillintetgjord när kassörskan säger att köpet är nekat. Men vi konstaterade att vi hade ICA-kortet-in case of emergency. Kan ni gissa vad kalaste hamnade på? 2998.50!! Ibland ska man ha tur!

Menmen, vi gav oss för att fixa och packa upp allt igår när vi kom hem vid tio-tiden så nu är det supermysigt i lägenheten! =) Julkänslan börjar långsamt smyga sig på <=) (ska förställa en tomte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar