”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 7 juni 2011

Lägenhet och lite till....

Ja, nu minsann har jag hittat bloggen igen. Sedan vi flyttade in i lägenheten var vi varit utan internet så det har varit liiiite svårt att uppdatera utan det. Men nu är jag i farten igen :)

En hel del har hänt sedan sist. Största delen av dygnets sysselsättning är att jobba men så ska det väl vara gissar jag. Ska dock försöka få till att få en dag till i veckan ledigt eller i alla fall en förmiddag eller kväll. För 10,5 timma som snitt per dag är liiiite i överkant för min del känner jag. Men jag har äntligen fått min dirndl (österrikes folkdräkt) dock har jag ingen bild på det - fotgrafen har inte varit framme än men jag lägger upp bild så fort jag kan jag lovar! Men enligt hjärtat är jag i alla fall den sötaste och snyggaste servitrisen i Alpbach ;)

Lägenheten börjar vi komma på plats i, vilket är skönt. Dock är det lite småprylar vi behöver inhandla men det får ju gå. Vi har dock inte bestämt om vi ska ha denna lägenheten även i vinter - vi får se helt enkelt :) Men allting är nybyggt så allt är superfräscht vilket är ett sånt plus!

Sovrum, gult men sängen är såååå väldigt skön! Mannen i sängen fick jag på köpet ;)

"Vardagsrum"; skrikröd soffa men samma här väldigt skön. Mittemot soffan finns köket...

"Köket"; litet men petitt :) Allt nytt och superfräscht!

Liten del av toaletten; men samma här väldigt fräscht och nytt. Allt som saknas här är en tvättmaskin men vi hoppas på att få en utav Jackie. Fingers crossed!


Hjärtat och jag åker longboard så ofta vi kan - det blir bättre och bättre för var dag :) Üben macht alles! Övning ger färdighet!

Min lediga tid spenderar jag med hjärtat och med vänner. Just nu är Anna här och hon är verkligen behov av vänner nu eftersom hon fick veta för ungefär två veckor sedan att hennes sambo varit otrogen mot henne efter 3 år tillsammans. Så hon behöver allt stöd hon kan få. Sedan blir det små utflykter lite då och då - igår var vi i Wörgl till exempel och jag lyckades komma hem med de fulaste par skor jag någonsin ägt (och då var de ändå de snyggaste av de fula). Men de är bekväma och jag behöver dem till jobbet för på sistone har jag haft så ont i mina fötter så det har varit smärtsamt att gå upp ur sängen. Men jag köpte även två toppar, eller snarare tre eftersom jag köpte en till syster med. Ville även köpt en klänning men den får det bli nästa gång. Glass blev det med - två ggr på samma ställe. Det var bland den godaste glassen jag någonsin ätit och de hade hade så många smaker så vi var tvungna att köpa en till när vi gick förbi! Och billig var den dessutom med tv bamsekulor för 1,80 euro! Dit ska jag igen denna sommaren!

Jag har det bra för er som undrar! :)




Ge aldrig mer energi än vad du får tillbaka!

4 kommentarer:

  1. Haha ingick mannen verkligen med lägenheten?

    SvaraRadera
  2. Väldigt, fick du betala extra eller ingår han i hyran? haha

    SvaraRadera
  3. Han ingår i hyran - utan extra kostnader bara en och annan uppoffring då och då ;)

    SvaraRadera