”You were only given this life because you are strong enough to live it”

torsdag 9 juni 2011

Glass, glass, glass i stora lass, lass, lass!!

Nu är jag stolt mina nära och kära! Sååå mycket roligare det är att gå in på bloggen och ni har kommenterat! :) You make me happy!

Idag var det ingen lång arbetsdag - jag fick kvällen ledig eftersom de sa att det kommer bli mer att göra till helgen så jag tackade inte nej till en ledig kväll! Hjärtats svar när han fick veta var: det var på tiden! Hahaha, någon tycker tydligen jag jobbar lite för mycket ;) Men jag trivs verkligen mer och mer på jobbet för var dag som går, vilket känns jätteskönt!

Fick för mig att underhålla Zosia på vägen hem från jobbet eftersom hon inte hade något att göra på Am Eck. Vilket dock resulterade i tre kulor glass för min del och sex kulor glass för hjärtats del. Vi kommer bli tjocka av att underhålla henne! ;)

Baby och jag hade planerat att åka lite longboard men det sket sig fullständigt eftersom regnet bestämde sig för att falla över Alpbach. Snacka om en upprörd Freddie! Får bli imorgon eller kanske på söndag när jag är ledig.

Idag när jag lagade mat bestämde jag mig för att ha frågestund med baby, utfrågning på hög nivå! ;) Han hade inte mycket till val än att bara le och svara på mina frågor - vilken snäll pojkvän

Kvällen kommer spenderas med baby i soffan men en film och som det ser ut nu även med godis (trots att det inte är helg men det är ju inte varje dag jag har en ledig kväll. Så i samkväm med syster, freddie och mig själv har jag kommit fram till att jag får äta godis idag). Låter som ett lyckat sätt att spendera en kväll när det regnar ute, eller hur??


"You got a piece of me, and honestly - my life would suck without you"

By the way... Släppte nog förresten bomben till en aktiv idag om att jag funderar på att byta skidskola. Sprang på Franz på väg till jobbet och han frågade om jag trivdes på jobbet. Och sedan frågade han om jag tänkte stanna till vintern med och om de kunde räkna med mig. Vid första svar sa jag ja, men sen kom jag på att jag inte hade mage att ljuga för honom. Så jag sa som det var att jag funderar på att byta med anledningen att det är inga vänner som kommer tillbaka nästa säsong till aktiv medan jag har en massa vänner som kommer tillbaka till den röda skidskolan. Han tyckte ju det var trist men jag sa att jag säger till så fort jag har bestämt mig. Snacka om att pulsen var hög efteråt!

1 kommentar: