”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 22 juni 2011

8 dagar...sorry!

Ojojoj, hur hann det gå hela 8 dagar sedan jag bloggade sist?? Jag måste skylla på att jag försöker hinna med att göra så mycket som möjligt på min lediga tid eftersom jag jobbar största delen av min vakna tid om dygnet; se saker, träffa vänner och framförallt träffa hjärtat mitt. Vilket faktiskt är det svåraste eftersom vi inte alls har liknande arbetstider just nu. Menmen det går :)

En hel del har hunnit hända sedan sist. Största delen av min arbetstid har jag spenderat uppe i kongresshallen med att servera mat och fika till de hungriga konferensarna. Förra veckan var det Schenker och denna veckan är det Astrofysiker (vilket innebär att det är 70 geeks, på riktigt töntar!) Men som sagt tidigare tycker jag om att jobba däruppe för att det är mer självständigt arbete och på något sätt roar det mig mer. I torsdagskväll när jag och Diana stängde tjatade hon hela tiden om att detta måste du kolla på och kolla här - fine tänkte jag är ju bra om jag får lära mig men när jag skulle följa med och kolla när hon låste dörrarna tänkte jag att något inte stämde. I samma stund förklarade hon för mig att jag skulle själv stänga dagen därpå och det var därför det var viktigt att jag kollade. Där ser man - snacka om att ha tillit till en. På fredagen när jag höll på och skriva lista på allt som skulle göras kom chefen fram till mig och sa att du öppnar imorgon med klockan 7.30 och är själv till 10 - lugnt eller? Jajemän svarade jag. Jag växer med ansvar! Och när sedan denna veckan började fick jag veta att jag skulle ha kongressen hela denna veckan; själv! =) Eftersom det bara är två kaffepauser om dagen till 70 personer räcker det helt klart med en person. Kul som sagt!

En liten fin bild för att underlätta läsningen ;)

I lördags öppnande jag ju då klockan 7.30...efter dryga 2 timmar sömn - slarvigt! Men eftersom jag visste att jag bara skulle jobba till 14 och sedan ha 5 timmar paus visste jag att jag kunde sova i pausen så jag var faktiskt ute och festade med Freddie och Elin - så kan det gå....när tre svenskar dricker tillsammans. Vilken syn det måste varit när vi alla tre sitter i baren och vrålsjunger med till Piano Man! That's our song! Inte förrän först den sista halvtimmen kände jag mig smått trött. Åkte hem och sov och sedan klockan sju iväg till jobbet igen för att jobba på ett bröllop, vilket jag jättekul! Alla var glada och lyckliga....och fulla! Några var fulla redan vid förrätten! Men som sagt kul och ännu roligare blev det när det kom fram att jag var svensk; Frau Schxedin var smeknamnet resten av kvällen :) Bröllopsfesten höll på till strax efter två för min del - behöver jag säga att jag var trött när jag äntligen kom hem?? ;)

Det var väl jobbmässigt...vad har då hänt livsmässigt???
Mycket av tiden har som sagt spenderats med vänner och pojkvän. Jag har varit på roadtrips till Rattenberg, en vända med Zosia och en vända med Freddie. Jag har varit uppe på Zottahof med Ellie och ätit lunch. Jag har ätit lunch med Zosia på Messner. Jag har festat med Freddie och Elin och jag har gått ut på ett glas med Ellie, Elisabeth, Zosia, Mike, Sepp, Freddie, Elin, Max och så vidare...dagarna fylls med saker :)

Zosia och Andi uppe på Zottahof

Ellie när vi var på väg ner från Zottahof


Jag och Zosia lyckades få med oss en dirndl hem till mig - så nu har jag min egen dirndl :) Den är jäääättefin! Zosia hon sa till mig att jag om jag inte köpte den skulle hon trycka ner sig i den bara för att köpa den, och efter att jag betalat den sa hon; I'm jealous! Så jupp, födelsedagspresent till mig är inhandlat :) Bilder kommer när jag lyckas få tid med fotografen igen ;)

På fredag blir det svenskt midsommarfirande a'la Alpbach. Jag och Elin ska göra vårt bästa för att fira en "svensk" midsommar på fredag. Hon har varit och köpt mat på IKEA till oss och jag har sommarklänningar med mig till oss båda! :) Freddie däremot smått vägrar eftersom han tycker det är löjligt att fira en svensk tradition när vi är i Österrike...hans förlust ;)

Jag googlade midsommar och fick fram denna underbara bild:

Saknar min lilla vovve!

Åh, åh, åh, en annan kul sak som hänt på jobbet: vi har en ny! Som är nyare än mig vilket innebär att jag vet mer än honom och kan till och med styra och ställa lite över honom - härligt!!

Ojojoj, vad långt inlägget blev - imponerande att ni orkat läsa hela vägen hit!

GLAD MIDSOMMAR!

"Sing us a song you're the piano man
Sing us a song tonight!
We're all in the mood for a melody
And you got us feeling allright"

3 kommentarer:

  1. Jisses vad du har saker för dig hela tiden, verkar inte som du har svårt att få tiden att gå direkt ;)
    Trevlig midsommar! :)

    SvaraRadera
  2. glad midsommar!
    /farbror F

    SvaraRadera
  3. Åh så fin du är! I jobbekläder eller? Väntar på foton av dej i din egen dirndl!Hoopas det blev en drömmidsommar! Kramar Fm o FF

    SvaraRadera