”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 14 juni 2011

Komplimangernas dag?

Idag var det som sagt jobb som gällde. Nästan hela förmiddagen var jag och Julia, en kollega, och gjorde iordning uppe i kongresshuset inför kongressen som är imorgon och på torsdag. Vilket var kul eftersom tiden gick jättefort.

På väg hem från jobbet bestämde jag mig för att kolla till Anna innan hon åker till Schweiz och som tur var så var hon hemma fortfarande. Väl hemma hos henne, eller ja hemma hos henne ex, fick jag veta att hon behövde sjuss till Innsbruck för hon skulle hyra en bild där och vän som man är ställde jag ju självklart uppp. Så på min knappt fyra timmat långa paus hann jag träffa Anna hos henne, bege mig upp till mig och byta om, köra fram och tillbaka till Innsbruck och dessutom i Innsbruck hinna hjälpa henne med både bilen och med att packa över sakerna. Men jag hann minsann tillbaka till när maten serverades klockan halv sex på jobbet - impressive om man frågar mig! ;)

På jobbet sedan fick jag veta att jag skulle hjälpa till på Julias station för att jag ska lära mig. Så fort det beskedet kom blev jag smått nervös och gjorde en och annan tabbe som jag inte är jättenöjd med, typ som att servera rödvin i ett vitvinsglas - pinsamt!, men Julia tyckte ändå att det gick bra. Hon tror att det nog behövds tre-fyra gånger till innan jag får ha min egen station och sedan sa hon som senast i slutet av juli har jag egen station. Jisses! Sedan fick jag en kommentar som kändes väldigt bra och det var "du lernst verdamnt schnell" (=du lär dig förbannat fort). Och fick även höra idag att vilken tur de har mig som kan så bra engelska så jag kan backa upp alla när de behöver det - såna kommentarer värmer verkligen. Som om det inte vore nog med komplimanger redan var de första orden abay sa till mig när jag kom hem: "Hej snygging, I love you!" Vilken härlig dag trots att det bara varit fylld med jobb och bilkörning...även den "sämsta" dagen kan bli en av de "bästa"!

Måste dela med mig av en bild jag tog när jag och hjärtat hade photo session:


Ni som inte förstår att jag "överger" sommar på västkusten för att vara här - förstår ni liiite bättre nu? Det är så vackert och totalt breathtaking! Föreställ er då en dag med strålande sol och klarblå himmel - underbart!

"Your love is my drug"

3 kommentarer:

  1. Vilken otroligt vacker vy !

    SvaraRadera
  2. Du är imponerande!
    Ser fram emot att få se detta med egna ögon.

    Your mum

    SvaraRadera
  3. Hej storfisen, ja, vad ska man säga...
    Njuter lika mycket av din glädje...
    Pappa

    SvaraRadera