”You were only given this life because you are strong enough to live it”

torsdag 30 juni 2011

8 dagarsintervall??

Njae, det är väl lite väl sällan - eller vad tycker vi people?? ;)

Än en gång har det hänt lite väl mycket för att jag ska ha hunnit med att sätta mig vid datorn, jag är hemskt ledsen!

Midsommar har passerat, vilket blev en mycket lyckad kväll och natt! God mat, gott sällskap och sommarklänning - Echt nice! Vad har mer hänt? Jo födelsedagsfirande för en kollega på Birdie, frukost/lunch med Zosia, Vandring upp till Bischoferalm med baby och Zosia, middag ute med Elin, Trip till sjön i Reith för sol och bad, träffat Jamie, drink på Zirmalm, åkt longboard med hjärtat...ja, jag gör verkligen allt i min makt för att hinna med så mycket jag bara kan på min lediga tid!

Utsikt på väg upp till Bischoferalm


Frukost/lunchen med Zosia var riktigt mysig - vi satt på uteserveringen på Messner och åt; jag åt semmel, brezel och nutella; mmmmm! Men ännu mer mmmmm var efterrätten, som jag och Zosia har döpt om till Strawberryorgasm. Denna dessert innehåller färska jordgubbar, vaniljglass och ägglikör - sååååå gott! (de lyckades göra Strawberryorgasm på postalm med - jag har testat!) Efter denna mycket tillfredsställande frukost/lunch åkte jag och baby till Reith för det var alldeles för varmt för att inte bada! Mysigt! På vägen hem blev det kvällsmat i ett äkta gatukök - cheeseburgare och pommes a'la alperna. Jummi!

Strawberryorgasm


Ett nytt smeknamn har jag även lyckas att få; Joppi (och då är det viktigt att man uttalar J:et som ett svenskt j och resten med engelsk accent) Ett ganska gulligt smeknamn som koms på under midsommarfirande av Jackie och Hans.

På jobbet har jag hunit med att än en gång ha egen station med uppbackning från självaste chefen. Han tyckte det gick bra och tror även han att det inte ska vara några bekymmer snart. Han sa att han hade ett problem dock och det var att jag gör kongressen så bar så jag får aldrig någon rutin på att egen station eftersom jag allt som oftast är uppe på kongressen - vilket ju u sig är en riktigt bra komplimang! =) Jag hade söndag ledigt och måndag fram till klockan 14 vilket var riktigt nice och idag har jag kvällen ledig och hela dagen imorgon vilket inte är helt fel :) Annars har jag faktiskt haft kvällarna lediga eftersom jag jobbat på kongressen och då jobbar man från 8-isch till runt 19 så det blir ju en del timmar i alla fall.

Jag lyckades dock försova mig i tisdags, vet inte vad som hände med mitt alarm men jag vaknade av mig själv klockan 9 och skulle börjat jobba klockan 8 - snacka om panik! Var på jobbet klockan halv tio med svansen mellan benen - jisses vad jag skämdes men det verkade ändå som att det var okej. Jag menar det kan ju hända vem som helst, vi är ju inte mer än människor! Dock fick jag jobba fram till klockan 21 så det var ju på sätt och vis tur att jag försov mig för de behövde verkligen mig till 21, egentligen längre men jag skulle öppna kongressen 8 morgonen därpå så chefen han skickade hem mig.

Utsikt på väg till jobbet - inte helt fel! Husen är så vackra nu när de har blommor överallt på balkongerna! Nästan vackrare än när det ligger snö på taken - nästan!



Tänkte dela med mig av den stig jag går varenda dag till och från jobbet - det går fullsätndigt rak uppför från början till slut (eller ja, nedför om jag går till jobbet). Verkligen psykiskt när man kan se slutet och det är rakt upp och det är låååångt! Men jag får ju lite träning på köpet så fine.


Snart dorffest och ytterligare underbara människor kommer hit - längtar!

Life' a bitch and then you die - they say...men jag vette katten om det stämmer. I såna fall är min bitch ganska trevlig. Life is good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar