”You were only given this life because you are strong enough to live it”

fredag 15 april 2011

Tro det eller ej - men det har snöat!!

Nu har det varit ett litet uppehåll igen - fy på mig! Men som vanligt har jag samma ursäkt som vanligt - jag har helt enkelt för mycket annat att göra än att sätta mig vid datorn! ;)

Som rubriken säger har det faktiskt snöat i Alpbach igen - våren och nästan sommaren kom men eftersom berget var i panik behov av snö gav fröken väder med sig och gav oss snö igen. Så härom dagen vaknade vi upp och tittade ut och allt utanför var vitt - det som hade varit så grönt dagen innan! Menmen så kan det vara och plötsligt finns det en liten chans att berget kan förbli öppet till efter påsk som det var bestämt från början :) Jihooo! För jag är absoult inte färdig med skidåkningen!

Igår och idag har jag arbetat, eller ja provat på att arbeta, på Böglerhof. Visst är det mycket nya saker att lära sig så jag är helt slut varje gång jag går från jobbet och språket ska vi inte prata om - till skillnad från skidskolan så pratar alla på Böglerhof alpbacherish med varandra vilket inte jag vill kalla tyska uatn det är något hittepå språk som fortfarande har tyskans sch-ljud. Men jag tycker ändå det är kul och hoppas på att jag gör tillräckligt bra ifrån mig så jag kan få jobba där i sommar.

Mommi och Pappi hade bröloppsdag i onsdags, vilket jag är ledsen att jag missade men jag pratade i alla fall med dem och fick även på köpet pratat med både farmor, farfar och mormor och självklart mellansystern. Släkten har jag helt ärligt inte pratat med sedan pappas födeselsedag i november. Saknar er och ser fram emot att träffa er alla när jag kommer hem! Och gissa vad - jag har någon jag vill presentera för er! Någon som får mitt hjärta att slå dubbla slag...



Vad kan jag mer dela med mig utav?? Njae inte så mycket mer än att jag nu måste rusa iväg till doktorn eftersom jag har haft så väldigt ont i halsen de senaste dagarna kan förhoppningsvis få något smärtstillande. Min kära far var väldigt kvick med att komma på anledningen till varför jag är förkyld - gått utan strumpor och skor. Att det dessutom var i snö och även innebar att bada i den smälta snön med nästan inga kläder gör saker och ting ännu klarare ;) Att tillägga är att det var sååå varmt den dagen!



Ytterligare att tillägga är att min kompis har åkt hem - Evis - Saknar dig här stumpan!



Love my life, Love my friends and for sure Love my family!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar