”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 5 april 2011

Thank you for the (live) music!

Ikväll är det party som gäller - sista livemusiken på Postalm för denna säsongen. Den är specialinsatt bara för att det är en del turister denna veckan. Så party on people!!

Igår var vi på Zottahof - jisses mjölken och maten är alltid lika god! Jag har ätit och druckit samma varenda gång jag varit där denna säsongen och jag blir aldrig besviken! Men jisses vissa personer kan äta; Freddie han lyckades igår äta två portioner lunch och på Zottahof sedan kränga en tiroler grötsl (typ österrikisk pytt-i-panna) som var han egen men eftersom jag fick in min mat innan skulle han ju självklart ha av min kaisersmarrn. Sedan avslutade han två till grötsl för två andra i gruppen som inte pallade äta upp allt och sen avslutade han även min sista som jag även med vilja inte lyckades få ner...att han inte sprack var ett under!!

Imon får det nog bli en kväll hemma med film, men man vet ju aldrig...

För att lunga er som läste förra inläget om att jag förhoppningsvis stannar här i sommar kan jag säga att jag kommer antagligen, som det ser ut nu, komma hem en sväng i maj för att stanna en månad eller så för att hinna träffa alla mina nära och kära! Sedan om det finns möjlighet kanske jag även kommer hem en sväng under semesterveckorna i juli - måste ju uppleva sommaren i Halmstad med!! Så alla nära och kära boka in maj för mig!!

Bilder från Zottahof för någon gång sedan...

Löffelmilch

Anledningen till namnet är för att man dricker den med sked till och börja med för glaset är alldeles för varmt för att hålla i

Kaisersmarrn....mmm...igår fick jag tre skålar äppelmos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar