”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 26 april 2011

Skilehrerausflug...

Igår tog Elin med mig ut på vår egen skilehrerausflug - hela vägen bort till Inneralpbach ;) Vilket innebär att vi tog en promenad på ungefär en timme bort till en annan by inte så långt härifrån. Kanske inte låter så fasinerande men det var det. Det var såååå vackert. Ena stunden stod vi mitt ute i en äng och såg bara bergen omkring oss, väldigt sound of music-aktigt och nästa stund var vi inne i en mycket vacker skog. Vilken promenad. Både jag och Elin enades om att jag hade kunnat ta hur mycket foton som helst men det hade ändå inte givit den syn vi såg någon rättvisa.

Tanken var att vi skulle ätit på Zirmalm borta i Inneralpbach men när vi kom dit var det stängt och så var alla restauranger i hela Inneralpbach så vi fick helt enkelt vända och gå tillbaka till Alpbach. Väl hemma i Alpbach beslutade vi oss för att äta på Böglerhof (ja, där jag kanske kommer jobba i sommar). Mmmmm, vilken god mat och sicket gott vin! Vi satt där i nästan tre timmar och bara pratade av oss om allt och inget. Och mitt i allt kom servitören med varsitt glas proseco till oss on the house - tack och bock säger man och skålar :)


Vår ausflug bar sedan av till Postalm där vi mötte upp Jackie och efter ungefär en timme även de andra som varit iväg på ausflug. Så jag fick träffa mitt hjärta igen - efter ett dygn och drygt fem timmar. Jisses...så länge... ;)

"Oh - once in your life you find someone, Who will turn your world around, Bring you up when you're feelin' down"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar