”You were only given this life because you are strong enough to live it”

söndag 3 april 2011

Hör nu på go' vänner...

...så ska jag för er berätta!

Att just nu sitter jag på en balkong med bara ben, nyduschad, i solen med en utsikt utöver det vanliga; ett berg med supergrönt gräs på halva berget och med snö på resten av halvan. Himlen är sådär alldeles extra klarblå som den bara kan vara här. Jag hör fågelkvitter och barn som leker ute på studsmattan och känner doften från grannarnas grill - behöver jag säga att jag stornjuter?? Våren har kommit till underbara Alpbach!

Har egentligen inte så jättemycket att dela med mig utav för förra veckan hade jag semseter hela veckan. Skönt helt klart! Tur i alltihopa var ju även att det var ett flertal andra som även var lediga så inte behövde jag har speciellt långtråkigt :) Med fina vänner har man aldrig tråkigt! It's never boring with good friends around!

Två lite mer speciella saker hände och det ena var att jag var på anställningsintervju för sommarjobb på Böglerhof; ett av de finaste hotellen i stan. Där jag ska testa på några dagar för att de ska kunna se vad jag passar som. Ja, tanken är att jag stannar här i sommar - så nu har jag släppt bomben...
Det andra är att jag, Kathrine, Sally, Henry och Niels var i Hintertux (en annan resort i tirol) och åkte underbar skidåkning hela dagen. Jag sa till mig själv att jag skulle hålla mig undan från offpisten eftersom mitt ben fortfarande gjorde ont men icke vi satt i en sittlift upp och jag såg det mest underbara offpiststråk och kunde inte hålla mig därifrån - och guess what? Lätt värt det!

Idag började livet sin stilla gång igen back in skischool med en helengelsk grupp; vi har inte ett enda tysktalande barn i hela skidskolan!! Engelska veckan - javisst!



Ta hand om er vänner! Love you all! <3

PS. Och by the way om jag nu börjat blogga igen kan ni väl i alla fall kommentera lite grann!! ;) DS.

2 kommentarer:

  1. Men Wibbsie va fan! Ska vi inte ses i sommar heller då? ;) Åh din lilla .. Men fan vad roligt såklart att du trivs så bra så du blir kvar. Kanske någon person som också blir kvar där som har en del i ditt beslut? ;) Saknar dig a lot. Puss Andersson

    SvaraRadera
  2. Andersson, jag kommer hem i maj för en månad ungefär så räkna med att du får ta dig till västkusten då!! Jag SKA träffa dig då - inget snack! Jag trivs så himla bra och ser verkligen fram emot att se hur underbara alperna är under sommaren med. Ja, en viss person kommer antagligen också stanna... ;) Så visst har han en del med i beslutet :) Saknar dig in i bomben vännen! Puss

    SvaraRadera