”You were only given this life because you are strong enough to live it”

lördag 1 januari 2011

Gutes Neues Jahr!

Igår var det nyårsafton ja. Planerna för kvällen från början var storslagna men av olik anlendingar fick vi planera om. Hela kvällen igår blev väldigt spontan.
I torsdags var vi på Postalm och även det blev en spontanfest. Vet inte när jag kom hem men jag var nog inte nykter när jag vaknade igår i alla fall ;)

Höll nog på att nyktra till lagom till när det var dags att börja fira nyår - vilket vi började göra direkt efter jobbet klockan 15 igår. Halva skidskolan var på Hornboden och drack och firade tillsammans. Huxflux var klockan nio på kvällen och vi var hungriga så vi begav oss till Asthütte för att äta (första nyår jag äter nyårsmiddag i skidkläder och pjäxor). Vid tio begav vi oss sedan därifrån. Eftersom vi var uppe på berget fanns det ju bara ett sätt att ta oss hem - nedför! Färden ner var magisk! Fullmåne, nypistat, upplyst by, ensam i backen och fyrverkerier. Jag åkte långsamt bara för att få uppleva det så länge som möjligt!

Väl hemma var det bara att fort som attan byta om för att bege sig till Jackober där alla var (verkligen alla - det gick knappt att röra sig) Kvart i tolv konstaterar vi att oopps, nu är det snart dags så vi gick ut för att njuta av fyrverkerierna, varandras sällskap och lite champange. Behöver jag säga att jag saknade min älskling på tolvslaget? Att få ha upplevt det med honom hade varit underbart, men jag tänkte på dig min älskling! Kvällen forsatte sedan på postalm i alkoholens tecken. Vid kvart i fem gick jag hem, Eve gick lite tidigare, och när jag kommer hem hör jag bara Help! och skratt. Tittar ner på golvet och ser Bens skor. Han tyckte att han skulle ta med Eve ut igen men det hela slutade med att vi somnade alla tre (jag och Ben somnade i våra nyårskläder) Vaknade gjorde jag sedan vid 9 tiden och funderade på vad i hela friden det var som var lindat runt mina ben - ooops min kjol.

Att ha jobbat idag har faktikst gått förvånandsvärt bra, några gäspningar men det är allt.

Gott Nytt År alla mina nära och kära! Må 2011 bli ett minnesvärt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar