”You were only given this life because you are strong enough to live it”

lördag 8 januari 2011

Ojojojoj...

...vad tiden går fort när man är upptagen hela tiden! ;)

För er som är nyfikna så gick demon bra; inga vurpor, ingen tappad takt och ingen krasch när vi stannade. SÅ det gick bra! Hannes sa efteråt att han var nöjd och Werner som var min instruktör på träningen i tisdags tyckte det såg bra ut så det känns skönt! Vurpan jag däremot lyckades göra när jag skulle lämna backen var ju en annan historia. Jag hade skidorna på axlen, stavarna i ena handen och glüwein i den andra handen och det var jag mot snötrappen - gissa vem som vann? Inte var det jag i alla fall för jag blev fullständigt besegrad tack och lov hade jag hjälmen på mig när trappan ryckte undan mina fötter och jag studsade ner på rygg. Behöver jag säga att det var glüwein överallt förutom i muggen? Efter demon gick alla skidinstruktörer ut tillsammans och kvällen avslutades inte förrän klockan 3 för min del - en bra kväll!

Torsdagen var överraskande bra - ingen bakfylla eller något sådant. Inte ens trött trots mina ringa fyra timmar sömn. Uppe med tuppen var jag för att ha lite privatträning med en av skidskolans instruktörer. Race med barnen och sedan preisvertailung (pricegiving). Några instruktörer åt sedan tillsammans på Jackober efteråt. Hem för ett snabbt ombyte och sedan på det igen - Kareokekväll (skulle det varit ja) Nä, det blev ingen kareoke men det var fortfarande en bra kväll som avslutades klockan två enligt engelsk tid som Joel sa.

Fredag; jupp upp med tuppen igen för att ha privatträning - tack snälla Hary! Sista dagen med barnen sedan på eftermiddagen hade jag enbart tre barn så vi åkte med fallskärmar och besökte även Frostys hus en sista gång. Ett av mina barn tyckte inte det var nödvändigt att titta framåt i backen så krasch boom bang när hon körde in i en snöhög. Med skidor åt olika håll är det inte alltid lätt att lyfta upp utan att vrida ben eller knän - sagt och gjort behöver jag säga att hon grät ännu mer efter att jag lyft upp henne än när hon lå i snön. Lagom till när jag äntligen lyckats trösta henne och sagt att hon får vila i gondolen upp kommer Lukas (en kollega) och tycker att han ska vara rolig och skvätta snö men eftersom det var som sorbet i backen och jag stod böjd var det min lilla tös som fick allt över sig och tyckte minsann inte det var roligt alls utan brast ut i storgråt igen - tack för det Lukas! Fredagkvällen var the big night! Vi var lediga idag så då var det ju fullt ös som gällde! Det var även armékillarnas sista kväll och sista kvällen för vissa andra med eftersom de ska tillbaka till plugg och annat. Sagt och gjort! En toppenkväll avslutades klockan 5.45 utanför Birdiepub där jag och Zosia gick åt varsinna håll - med båda två mot sängen.

Dagen har helt och hållet spenderats i ledighetens tecken - bara gjort precis det som fallit mig in. Promenad, skidletning (verkar som att det lutar mot Fischer progressor 10+ en bred crosscarver (recension), handlat på SPAR två gånger, tog en Fanta (jupp ni läste rätt) på Jackober, njutit i solen...allt utan att överhuvudtaget känna av gårdagen. Det är något mycket underligt med luften här! ;)

4 kommentarer:

  1. Hej tjejen...undrar som en flundra vem som redan har crosscarver....
    kram pappa

    SvaraRadera
  2. Hej pappis!
    Ja, det kan man undra ;)
    Tycker du det låter som en bra skida då?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jo...den kan säkert passa dig bra, har du fått testa den ? Nackdelaen kan vara att det är en hård skida, då får du kompensera lite på längden så att du hittar flytet.
    Kan ju säga att mina lagg kunde varit nån cm kortare när man glider , åker man aktivt så ...mmm..det känns i benen men fort går det
    ;-) pappis

    SvaraRadera
  4. Nä, jag har inte testat den än, ska göra det imorgon :) Pratade men en kompis som har den skidan och han sa att den var något sjukt bra - han sa bara "testa den och du är fast" Så det ska bli kul och se vad jag tycker :)

    SvaraRadera