”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 25 januari 2011

På begäran...

...är det ju bäst att göra som man blir tillsagd och blogga lite oftare. Sorry people!

Veckorna de rullar på och allt mellan himmel och jord händer varenda dag. För tillfället håller vi på med att lära oss språk; jag lär mig holländska och Eve lär sig ytterligare mer tyska. So far kan jag förklara vad jag heter, vad jag är och lite allt möjligt som har med skidor att göra - och självklart; moet je plasen? (behöver du kissa?) MEn oavsett vad man ska säga på hollänska måste man låta som om man svalt något konstigt - typ schschhchhc. Men det är kul :)

De omtalade skidorna är de bästa jag åkt på någonsin (inte för att vara sån pappa men de är till och med bättre än dina enligt grabbarna på Connys ;)) De funkar till och med i puder; vilket var det jag gjorde hela lördagen tillsammans med min nya offpist/puderlärare - Freddie. Första bussen på morgonen och hem när liftarna stängt. Behöver jag säga att det var en grym dag? Vi var borta i 2000 området (9:an och 10:an) orört puder och strålande sol så snön glittrade sådär underbart och några få flingor från himlen lite då och då - Underbart!

Evelina är äntligen bättre; yrseln är borta och huvudvärken kommer bara då och då. Så hon jobbar helt som vanligt nu. Däremot kommer hon inte göra sista testet på Antwärtern för att hon ska fokusera på träning och på att undervisa istället. Så blir fallet.

Det fortsätter snöa så förhoppningsvis blir det mer puderåkning i slutet av veckan :)

And I promissed Werner to write a few lines in english as well so here they come :) I'm still hoping for som extra skitraning and really hope that someon would have som time soon. Saturday was really funny, a big party in a small place but a lot of funny people and good music - a good night!

3 kommentarer:

  1. Hej tjejen, jaså, de säger att dina skidor är bättre än mina...hmmm....men Johanna, det vet du väl att alla säljare säger ;-)
    skämt å sido...det låter klart trevligt i byn,
    viss längtan neråt finns ju.
    Ha de gott
    pappa

    SvaraRadera
  2. Hej kusin Vitamin!
    Du låter som du har jättekul, lika kul som vi hade när vi åkte skidor tillsammans i Alpbach! Du är just nu utvald (en av tre) att tillbringa sex månader på en obebodd söderhavsö tillsammans med mig! (Övr två är mamma o pappa) Tänkte att du skulle busa med mig,är det OK? (Min läxa tills idag torsdag!)
    Kram lillkusin Elsa

    SvaraRadera
  3. Lilla pappa - de är inte säljare de är mina vänner ;) Menmen ;) Vi får väl se när du kommer ner ;) Byn är helt klart trevlig - så jag förstår att du längtar hit. Och när du kommer hit ska jag visa dig allt jag kan :)

    Lillkusinen - vad kul att höra av dig stumpan! Visst har jag det kul, mycket lek hela dagarna med alla barn i backarna :) Vi får se till att åka hit igen nästa år så kan vi åka skidor igen tillsammans :) Fick du mitt vykort som jag skickade i december? Såklart jag skulle busa med dig - jag skulle busa med dig till du somna av trötthet. Tror du att du hade orkar busa med mig i sex månader? Var läxan att välja ut vilka du skulle ta med dig till en Söderhavsö?

    Bamsekramar till er båda!

    SvaraRadera