”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 12 januari 2011

Ny dag - nya äventyr

Som alltid!
Här händer så väldans mycket så man hinner oftast inte ens starta datorn.

Igår var jag en en massa kompisar uppe på Zottahof - en restaurang högt uppe på toppen (det ör knappt man kan kalla den resaurang eftersom det enda som finns är fyra bord och maten lagas i deras eget kök) Stället är kännt för sin Löffelmilch (vad det är vet ingen men det är färsk mjölk och alkohol som serveras varm) vilket självklart blev drycken till maten. Jag åt kaiserschmarren med äppelmos - men det var så gräsligt mycket mat så både Jakob och Rachel fick hjälpa mig att äta upp maten. Men gott var det! Sedan dracks det även deras ägglikör som var allt annat än äcklig ;)

Dagen idag har varit mycket bra - barnen har varit snälla och duktiga och vädret har varit bra! Lånat min (förhoppningsvis)blivande skidor och laddat på min telefon. Vi organisaerade om i grupperna idag för det var för stor skillnad på mina barn så nu har jag istället bara de "bra" barnen i min grupp vilket innebär att mnan kan ge sig på röda backar och inte bara blåa. Däremot i sista backen (mammas favoritbacke) gjorde vi en övning med stavarna och mitt i övningen gjorde jag ju en massiv tabbe - jag tittade på mina pjäxor eftersom något såg mysko ut. Det skulle jag inte gjort skidorna korsades och jag dök ner i snön. Alla mina barn skrattade och även den förälder som åkte med oss. Jajaja man kan inte vara på topp jämnt! ;)

Evelina var förrsten hos doktorn i Kufstein igår och inte heller de kunde hitta vad det är som gör henne yr. Hon fick ytterligare två dagar att vara hemma och belv det inte bättre skulle hon komma tillbaka och de skulle göra en MRI scan av hennes huvud. De gissade dock att det var någon slags inflammation men hon fick ingen medecin för att göra det bättre. Vår lilla lägenhet har övergått till sjukstuga - yra Eve och hostande Johanna, jupp det är vi som bor här ;)

Lite bilder från gårdagen:
från höger: Marcel, Chloe, Annas bror - Joe och Anna och Rachels kompis - Kim

Zosia och Rachel skålar i ägglikör

Jakob och löffelmilch (anledningen till varför det kallas skedmjölk är för att man äter den med sked i början)

Martin och Zosia - jag och Zosia skulle dela på en men den var för varm för att hålla i så Martin började skeda över i mitt glas - det tog forerver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar