”You were only given this life because you are strong enough to live it”

fredag 14 januari 2011

Regn, vurpa och underbara skidor

Jaha...vad ska man berätta idag då??
Jo, igår var nog bland de värsta dagar jag varit med om på ett fjäll - det ösregnade hela dagen! Det var inte snö det var faktikst regn! Barnen var dyngsura, jag var blöt och vi skulle ha race med alla barn. Sicken dag! Mina byxor var fortfarande blöta när jag skulle börja jobba imorse! Inte nog med att det regnade hela dagen krånglade dessutom gondolen (eller rättare sagt pistmaskinerna) så jag fick sitta och vänta i gondolen i en halvtimme - suck vilken dag!

Idag har varit en betyydligt mycket bättre dag fint väder och bara två snälla och duktiga barn :) Förutom den sekund jag vurpade. Det var inte vilken vurpa som helst det var nog bland det mest pinsamma jag varit med om! Jag stod baklänges i pisten med skidorna i en omvänd plog när ett av mina barn kommer stormande in i mig och korsar mina skidor någor alldeles så jag trillar ju självklart - men jag trillar ju inte var som helst uran jag trillar ju in i den andra skidskolans racebana där de just då hade race så det kändes som hela skidskolan såg mig. Inte nog med det heller så trasslade jag ju in mig i deras avgräsnlingsband så det tog ju ytterligare lite tid innan jag kom upp. Jag berättade det för David för jag ville hellre att han skulle höra det från mig än från någon annan. Han bara skrattade som tur var.

Skidorna som jag testar är helt underbara - jag är såld! Så jag kan helt klart erkänna att jag kommer inom en snar framtid äga två par skidor för första gången i mitt liv! :)

Ikväll är det blue night i Alpbach vilket innebär att all dricka som serveras är blå och det är en massa liveband på pubarna och allt är allmänt blått ;)

1 kommentar:

  1. hmmm...nu vill vi ha lite info från er...
    eller är det inget att rapportera...
    pappa

    SvaraRadera