”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 11 oktober 2011

Home, sweet home!

Då var man hemma på hemmaplan igen. Efter att jag fick ett jobberbjudande på två månader i Varberg bestämde jag mig för att åka hem tidigare och överraska min syster på hennes födelsedag. Så jag kom hem i fredags vid elva-tiden. Och sicken överraskning det blev - mötte henne när hon kom hem från sin "första" utekväll på stan och behöver jag säga att hon väckte nog heeeela grannskapet!

Sedan dess har det varit kalas, innebandymatch, första och andra dagen på nya jobbet, klippdags och några härliga slappa-hemma-kvällar :) Trist nog har jag hittills inte hunnit träffa några vänner men jag är ju hemma ett tag så håll i er för här kommer jag :)

Veckan när mor och far var nere var helt fantastisk, mycket fint väder och många utflykter och äventyr! Lördag; Almabtrieb i Reith, Söndag; Wiederbegerhorn och mountainbikade ner och middag på Zirmalm, Måndag; promenad till Zottahof för lunch och sedan tacokväll hemma hos oss, Tisdag; utflykt till Achensee och kvällsmat på Böglerhof, Onsdag; utflykt till Rattenberg och sedan poolen för att avslutas med middag på Postalm och till sist skidutflykt till Hintertux som avslutades med fondue på Roosmoos. Sedan var det dags för mig att jobba igen men de 5 lediga dagarna var paradis och lyckligt nog hade Freddie även han 3 dagar ledigt så det var semester på riktigt!

Det var allt jag hade på hjärtat idag - lite kort och trist men ibland blir det så ;)

Bjuder på en liten bild på mig och baby uppe vid Zottahof


"Älskling, jag vet hur det känns. När broar till tryggheten bränns. När tiden har jagat oss in i en vrå, är himlen så oskyldigt blå"

1 kommentar:

  1. är det inom din utbildning som du har fått jobb? :-)

    SvaraRadera