”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 25 oktober 2011

Födelsedagsfirande

I lördags var det en viss tös som fyllde 23 - hmmm, undra vem?
Jo, jag och firande ála Johanna så var det pompa och ståt...typ...
Dagen började med att min kära familj kom och sjöng för mig, vilket jag funderade över när det hände senast. Närjag var 18 tungefär tror jag att jag kom fram till. Men mysigt i alla fall :)

Någon timme senare var det dags att hämta hjärtat på tågstationen för inget firande utan baby! Nervös som få var han eftersom han denna dag skulle få träffa hela min släkt och mina närmsta vänner - och största delen för första gången. Men självklart skötte han sig exemplariskt och fick godkänt :)

Födelsedagen firades på så sätt att först kom släkten till lunch (hemmagjord gulaschsoppa med vitlöksaioli) och stannade till tårta (hemmagjord choklad och persikomoussetårta) då mina vänner också kom. När sedan släkten gac sig av blev det bara vännerna kvar som stannade på middag (potatisgratäng och helstekt fläskytterfile). Att tillägga är att det var bara tjejer och hjärtat på middagen så när freddie fick nog av allt tjejprat gick han och satte sig i soffan och somnade, sötnos!

Allt som allt är jag mycket nöjd med min födelsedag! En mycket härlig dag som firades med underbara människor! Tack!

Sedan söndsagen spenderades på Väla i helsingborg för att hitta jacka till Alle, dock var hon ju inte den enda som shoppade - gissa vem som kom hem med två par nya skor?? ;) Ett par "boots" med päls och ett par svarta pumps - lycklig! ;) En bra shoppingdag avslutade jag och hjärtat med att bada lite i vårt utomhusbad.

Och gårdagen var jag hos tandläkaren och sedan var det bara chill på schemat för både mig och hjärtat :)

Idag börjar Freddie jobba hos pappa på Falkenbergs Värmeteknik vilket innebär att han bor hos hela denna veckan och även nästa (förutom helgen då han åker hem till Lund). Gissa vem som är lycklig över att ha sin skatt hos sig :)

"Nothingelse matters"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar