”You were only given this life because you are strong enough to live it”

tisdag 20 september 2011

Let it snow, Let it snow, Let it snow!

Igår fick jag mig en lätt chock när jag kom ut i köket. Där är inget fönster som man ser riktigt ut genom i sovrummet så när jag öppnande sovrumsdörren och tittar ut genom köksfönstret fanns det bara en sak jag kunde göra: ropa på baby:
- Freddie, helt seriöst det snööar! Det snöar Freddie!
Alldeles riktigt igår kom första snön i byn för säsongen. Den var väldigt blöt men det till och med la sig på marken. Nog för att vi hade hört att det skulle komma snö och visst har det kommit snö innan uppe på bergstopparna men varken jag eller någon annan trodde att det skulle ligga snö på marken och att det skulle snöa största delen av dagen. Och det ännu sjukare är att Freddie och Elin låg vid poolen i fredags och tre dagar senare snöar det. Mycket märkligt! Dock kommer det fina höstvädret kommer tillbaka redan imorgon igen. Men behöver jag säga att det ryckte i skidnerven när det låg snö på marken och uppe i pisten?? ;)

Foto kommer när min dator bestämt sig för att arbeta med mig och inte mot mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar