”You were only given this life because you are strong enough to live it”

onsdag 19 oktober 2011

En vecka senare...

Ungefär en vecka sedan jag skrev sist. Och av samma skäl som tidigare; har man ett jobb när man sitter framför datorn hela dagarna är man inte jäätepigg på att sätta sig vid datorn även när man kommer hem. Men jag tänker i alla fall vara fair och uppdatera er på vad som har hänt under veckan som har gått :)

Torsdagkväll fick jag träffat min Evis och vi gav oss på det stora experiment att bleka mitt hår trots att Evis inte hade gjort det på någon innan - men lite chanser måste man ta i livet :) Och det blev jättebra; inte för ljust men ändå skillnad = perfekt! Och såklart var det en massa snack för att ta igen :)

Fredagförmiddag var det fika med Julia som gällde och ojojojoj vad vi hade att ta igen :) Efter några timmar på Espresso House bar det för min del av till Lund för att gå och lyssna på Jon och Johan spela live och självklart för att träffa den mitt hjärta slår extra slag för. Dessutom skulle jag träffa svärmor, rickard, emelie och en massa andra vänner till Freddie för första gången - behöver jag säga att jag var nervös?? JÄTTENERVÖS! Men det gick bra, alla var supersnälla och Eva (svärmor) och jag hade många härliga skratt under kvällen - puh!

Lördagmorgon vaknade jag upp min baby och begav mig några timmar senare iväg från Lund för att åka och fira en liten prinsessa som fyllde två år - lilla Emma (hur kan tiden gå så fort?) Efter Emmas födelsedagskalas bar det av halvvägs hem för att fira Gammelmormor, som även hon hade födelsedag i lördags. Så efter två släktkalas på en dag somnade jag sedan stilla i soffan när vi kom hem (i mammas knä till och med måste jag erkänna)

Söndagmorgon tog hela familjen sovmorgon och sådär lagom efter frukost och lunch begav jag och pappa oss iväg till halmstad för att denna gång fira farbror Fidde. Söndagkväll gick sedan egentligen bara ut på att chilla!

Måndag var egentligen bara jobb och tisdag var jag och mor iväg på en heldagsföreläsning om hur man tar hand om sin mage och om mag- och tarmsjukdomar. Mor lyckades lura iväg mig big time! Men det vägrar hon erkänna ;) Efter att vi båda var fullpackade med information åkte vi till Annelie för att vara duktig och beställa glasögon - så nu minsann ska jag bli duktig! Kvällen spenderades sedan hemma hos Emma och Marcus; behöver jag säga mer än ett kärt återseende och spagetti och köttfärssås ;)

Och idag finns det egentligen bara en sak på schemat - äta och sedan glida ner i badet med en ansiktsmsk och min nya SOLO-tidning....Så om ni vill få tag i mig - försök inte ens! ;)



"Bye Bye, Hollywood (Alpbach) hills. Were ever I go I will come back to walk this roads (ski this slopes) again. Remember we had fun togehter!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar